ساماندهی کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه قم

کاروانسرای ملاحسین (چوب‌فروش‌ها) واقع در بازار کهنه قم ساماندهی و ایمن‌سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم با توجه به وضعیت آشفته و ناایمن کاروانسرای ملاحسین در بازار کهنه قم، شهرداری قم طی اجرای طرحی با مشارکت اداره کل امور شهری استانداری قم و اداره‌کل میراث فرهنگی به ساماندهی این کاروانسرا پرداخت.

در این طرح عوامل خدمات شهری منطقه یک و ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، بخش‌هایی را که توسط کسبه باوجود سازه‌ها و اقلام چوبی تصرف‌شده بود در حضور کسبه رفع تصرف کرده و تمامی اموال طبق نظر صاحبان آن به انبارهای مورد نظر منتقل شد.

انتقال اقلام موجود و ساماندهی این کاروانسرا با حضور نمایندگان فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی استان انجام و این اقلام به‌صورت رایگان به انبارهایی مورد نظر کسبه انتقال یافت.

این کاروانسرا که از اماکن زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم به‌حساب می‌آید به علت حضور کارگاه‌های چوب‌تراشی و ساخت سازه‌های چوبی ازجمله اماکن ناایمن این منطقه به شمار می‌آمد که در گذشته نیز در چندین مرحله دچار احتراق و آتش‌سوزی شده بود.

گفتنی است به‌دنبال اجرای این طرح، صبح امروز محمدرضاخانی مدیر منطقه یک شهرداری قم، ملکی مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری قم و ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم نیز در بازدیدی از این کاروانسرا و دیدار و گفت‌وگو با کسبه آن، ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مشکلات، تمهیدات لازم را به‌منظور رفع این مشکلات در نظر گرفتند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39130
اخبار مرتبط

نظرات شما