معاون امور زائران استانداری قم در گفتگو با قم فردا:

۱۴ هزار تخت رسمی اقامتی آماده پذیرایی از زائران و مسافران تابستانی

معاون امور زائران استانداری قم با اشاره به احداث واحد های اقامتی ارزان قیمت در قم گفت: با احداث واحدها های اقامتی جدید در چند ماه گذشته تخت های رسمی آماده پذیرایی از زائران و مسافران به قم به ۱۴ هزار تخت افزایش پیدا کرد.

ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائران استانداری قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در استان قم مجموع واحد‌های اقامتی رسمی مانند هتل ها، مهمانسراها و خانه مسافرها تا زمستان سال ۱۴۰۰ بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ۱۱ هزار تخت بود که در چند ماه اخیر با پیگیری های که برای صدور مجوزهای اقامتی انجام شد و افتتاح چند هتل که در حال بهره برداری است این ظرفیت به ۱۴ هزار تخت افزایش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: با کمک مجموعه های مردمی در حال راه اندازی واحدهای اقامتی ارزان قیمت هستیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری نیز می باشد که برای مردم واحد های اقامتی ارزان قیمت ایجاد شود، احداث سه واحد را میراث فرهنگی و گردشگری قم بر عهده دارد که در این صورت ۱۵۰۰ تخت به صورت یکجا به ظرفیت استان اضافه خواهد شد.

معاون امور زائران استانداری قم ادامه داد: با کمک مجموعه های مانند حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه ،مسجد مقدس جمکران ، مساجد و بقاع متبرکه ظرفیت قابل توجهی در مناسبت ها و ایام الله های خاص به ظرفیت اقامتی استان اضافه می شود، مجموعه شبستان های مسجد مقدس جمکران و ششصد تخت رسمی که مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان اضافه کرده است همچنین در حرم حضرت در صحن جوادائمه اقامت کوتاه مدت را برای زائران توانستند فراهم کنند.

مقیمی خاطر نشان کرد: تجهیز مدارس در ایام های خاص برای استفاده حجم زیادی از زائران که به استان قم مراجعه می کنند در دستور کار قرار دارد، در ایام عید نوروز سال جاری حدود ۳۰۰ مدرسه را در چرخه داشتیم و در ایام ارتحال حضرت امام خمینی حدود ۶۰ مدرسه از زائران پذیرایی کرد، مجموعه های ارزان قیمتی بقاع متبرکه وجود دارد نیز در اختیار زایران قرار دارد البته مجموعه های ارزان قیمت اقامتی دیگری را نیز در دستور کار قرار داریم از جمله احداث چند هتل در بلوار پیامبر اعظم ، مسجد مقدس جمکران تمهیداتی را برای اسکان زائران مسجد مقدس جمکران دارد.

وی عنوان داشت: در مجموعه استان ظرفیت های خوبی در تشکل های مردمی در حوزه پذیرایی و حمایت از زائران داریم از این تشکل ها حمایت می شود تا به چرخه گردشگری و زائر پذیری کمک کنند چند تشکل در حال ثبت مجوز هستند.

معاون امور زائران استانداری قم گفت: بر اساس آماری که حمل و نقل جاده ای اعلام کرده امسال نسبت به عدد مشابه سال گذشته در برخی از مناسبت ها ۱۶۰ درصد افزایش تردد را در استان قم شاهد بودیم و نسبت به عدد مشابه در سال ۹۸ که کرونا شیوع پیدا نکرده بود حدود ۴۰ درصد رشد زائر را در استان قم را شاهد بودیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/34388
اخبار مرتبط

نظرات شما