معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم :

باید پژوهش ها در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی باشد/ لزوم تقویت ارتباط دانشجویان و دانشگاه با صنعت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط دانشجویان و دانشگاه با صنعت، گفت: باید پژوهش ها در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی که همان شعار سال است، باشد.

حجت الاسلام سعید فراهانی‌فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به هفته پژوهش، اظهار داشت: باید سعی شود پژوهش‌ها با شعار سال که تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است همسو باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم که با جهت دادن به پژوهش‌ها بتوانیم به این مهم دست یابیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با اشاره به دستاوردهای دانشگاه قم از جمله رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها متناسب با نیازهای استان، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه قم سعی دارد در دو محور حفظ مرجعیت علمی در سطح دنیا رفع نیازهای استان و کشور حرکت کند.
وی افزود: پارک علم و فناوری به دنبال ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه‌ها است تا بتواند اهداف دانش بنیان را در دانشگاه‌ها محقق کند. امسال با نگاه مردمی نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.
حجت الاسلام فراهانی فرد با اشاره به مراسم تجلیل از پژوهشگران برتراستان، عنوان کرد: طی جلسه‌ای که در استانداری با حضور اعضای ستاد جشنواره صورت گرفت، کمیته داوری و علمی با حضور اساتید دانشگاه‌های استان شکل گرفت و پرونده‌های رسیده توسط این کمیته‌ها بررسی شد که در نتیجه افراد برگزیده مشخص شدند و در جشنواره از آن‌ها تجلیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: برنامه‌های هفته پژوهش به سه بخش جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری، نمایشگاه و پژوهش‌های حوزه دانش‌آموزی و تقدیر از آن‌ها اختصاص دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم ابراز داشت: در پی این جشنواره فراخوان در دانشگاه‌ها و مراکز نسبت به معرفی پژوهشگران برتر داده شد سپس با تشکیل کمیته‌های علمی و داوری متشکل از اساتید دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف و بررسی پرونده‌ها اشخاص برگزیده معرفی شده که از آن‌ها تقدیر می شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره‌ها تقدیر از پژوهشگران و فناوران در اقشار مختلف از جمله اساتید، دانشجو، دانش‌آموز، کارمند و پژوهشگران آزاد و حوزه علمیه انجام خواهد شد که سعی کردیم تمامی دانشگاه‌ها به نوعی مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام فراهانی فرد در خصوص شعار هفته پژوهش خاطرنشان کرد: شعار هفته پژوهش تحت عنوان "هفته پژوهش، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" است که با شعار سال هماهنگ شده است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این شعار محقق شود.
وی به ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت و جامعه اشاره کرد و گفت: پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمتی رفته است که نیازهای استان را رفع کند؛ همچنین از طریق تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، فرصت مطالعاتی در صنعت، کارورزی دانشجویان در صنعت و... سعی می‌شود ارتباط دانشجویان و دانشگاه نیز با صنعت تقویت شود.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/38444
اخبار مرتبط

نظرات شما