معاون استاندار قم در گفتگو با قم فردا :

میان آموزش و پژوهش ارتباط مستقیم و تنگاتنگی حاکم است /نقش موثر مدارس در فرهنگ سازی پژوهش

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میان آموزش و پژوهش، گفت: در زمینه فرهنگ سازی برای پژوهش مدارس نقش مهمی را بر عهده دارند چرا که اولین مکان برای پرسشگری و پژوهش محور شدن نوجوانان ما مدارس هستند.

سید مهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به هفته پژوهش و اهمیت پژوهش در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره به مساله پژوهش توجه ویژه داشته اند و بر حل مشکلات از طریق راه های علمی و کم کردن فاصله علمی کشور تاکید نموده و حتی اینکه در آینده ای معقول به مرجع علمی جهان شویم را بیان نموده اند و در واقع مسیر راه را برای دانش آموزان، دانشجویان و همه اساتید و معلمین و مدیران روشن نموده اند.
وی ادامه داد: متاسفانه دشمنان ما حاضر به دیدن پیشرفت های علمی کشور نیستند و همواره سعی نموده اند که با این موضوع مقابله نمایند و در داخل نیز عده ای سعی دارند تا خودباوری را از جوانان و نوجوانان بگیرند در حالیکه در بسیاری از علوم رتبه های علمی کشور قابل ملاحظه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم عنوان کرد: هر آنچه امروز بعنوان ابزار و وسایل تکنولوژیک مورد استفاده قرار می گیرد حاصل پژوهش هایی است که به فناوری تبدیل شده و در حقیقت حاصل ارزش افزوده پژوهش ها است.
وی ادامه داد: نامگذاری یک هفته بعنوان پژوهش و فناوری از این بابت است که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ پژوهش محوری ترویج یابد.
قریشی با اشاره به نقش موثر مدارس در فرهنگ سازی پژوهش، ابراز داشت: در زمینه فرهنگ سازی برای پژوهش مدارس نقش مهمی را بر عهده دارند چرا که اولین مکان برای پرسشگری و پژوهش محور شدن نوجوانان ما مدارس هستند.
وی اضافه کرد: میان آموزش و پژوهش ارتباط مستقیم و تنگاتنگی حاکم است و انتقال دانش و مهارت از طریق آموزش انجام شده و بعد دستاوردهای حاصل از پژوهش نیز مجددا آموزش داده می شود لذا در مدارس ما باید به هر دو مقوله بطور جدی پرداخته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم احترام به پژوهشگران و دانشمندان را ضروری دانست و گفت: باید فرهنگ تقدیر و احترام به دانشمندان در کشور توسعه یابد و زیبنده نیست که دانش آموزان و دانشجویان ما صرفا شخصیت های ورزشی یا هنری را بشناسند ولی در خصوص دانشمندان کشور اطلاعی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد میکنم مدارس ما از دانشمندان برای حضور در بین دانش آموزان دعوت نمایند و آنها را مورد تقدیر قرار دهند تا فرزندان ما ارزش علم و دانش و دانشمندان را بیش از پیش درک کنند و بنوعی فرهنگ سازی شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/38445
اخبار مرتبط

نظرات شما