نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفتگو با قم فردا:

امام حسین (ع) مظهر خیرخواهی برای جامعه است/ دشمنان اسلام سعی در بی‌توجهی مردم به اسلام دارند

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام مظهر خیرخواهی برای جامعه است، گفت: توجه و حفظ اسلام در دوران انقلاب اسلامی، وظیفه‌ای مضاعف درپی دارد چرا که امروز دشمنان اسلام سعی در بی‌توجهی مردم به اسلام دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ماه عزاداری برای امام حسین(ع)، اظهار داشت: ماه محرم، آغاز تجدید عهد و تمرین وفاداری به اهداف قیام خونین سیدالشهداء علیه السلام می‌باشد؛ قیامی که سراسر پند و درس برای فراگیری اصول حیات سعادتمند می‌باشد.
وی ادامه داد: تکرار عزاداری‌ها در هر سال، فضای عقیدتی، فکری و فرهنگی جامعه را سرشار از معرفت به خداوند و حقیقت عبودیت و بصیرت در هنگامه‌های تشخیص، تصمیم و عمل مناسب می‌کند و این هدایت‌گری مستمر، آمیخته با درس‌های جاودان و آغشته به خون بهترین اولاد آدم است که عقول و قلوب را جلائی همیشگی می‌دهد.

عزاداری‌های ماه محرم در دو سال گذشته، جامعیت دیانت و عقلانیت اسلام را نشان داد
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه قیام امام حسین علیه السلام مظهر خیرخواهی برای همگان است، گفت: ماه محرم امسال نیز در ایام شیوع کرونا آغاز می‌شود که إحیاء و برگزاری مجالس عزا و رعایت دستورات بهداشتی، دو امر برگرفته از متن دین است که منطبق با مبانی دین و اصول دینداری است.
وی اضافه کرد: تجربه دو سال گذشته، جامعیت دیانت و عقلانیت در میان عشاق و عزادران سیدالشهداء(ع) بصورت ممتاز و برجسته‌ای خود را نشان داد و این همان درس رشد و فهمیدگی در مکتب زنده و پویای امام حسین(ع) و اصحاب باوفای آن حضرت می‌باشد و بطور حتم عزاداری‌های این سال‌ها مصداق بارزی از کمال دین اسلام است که برای جهانیان نیز موجب شناخت بیشتری از مذهب و مکتب اسلام می‌شود.

توجه تام به قیام سیدالشهداء علیه السلام موجب سعادتمندی انسانها می‌شود
حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: از کلماتی که بار معنایی بالایی دارد لفظ «توجه» است، برای توجه در لغت معانی و‌مترادفات زیادی گفته شده؛ گرایش، جهتگیری، سمتگیری، تمایل، موضعگیری، رویکرد، رهیافت، شتافتن و... براساس این معنا دقت در بیانات نورانی امام حسین (ع)، باعث شدت فهم در وجود هر انسانی در تمام زمانها می‌شود.
وی افزود: اشکال و منشاء ضلالت و جهالت کوفیان در عدم توجه به سخنان نجات‌بخش آن حضرت بود و از طرفی فوز و سعادت یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام در همین «توجه تام» به کلمات، دعوت‌ها  و اهداف قیام حسینی بوده است این اصرار بر نجات انسانها و مراتب آنرا را در زیارتنامه‌های آن حضرت به خوبی می‌توان مشاهده کرد «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ بَلَّغْتَ وَ نَصَحْتَ وَ وَفَیْتَ وَ أَوْفَیْتَ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ‏...» که مبین آن است که حضرت تمام همت خود را با بهترین شکل و روش هدایت، سعی در توجه دادن جماعت کوفی به حق و دوری از باطل داشته‌اند.

توجه دادان بزرگان اسلام به آسیب‌هایی و خطرهایی که اصل اسلام و جامعه اسلامی را تهدید می‌کند
این استاد برجسته حوزه در ادامه گفت: نامه‌ها، دعوت‌های حضوری و خطبه‌های امام حسین علیه السلام بویژه خطبه فوق‌العاده ایشان در منا، متمرکز بر توجه دادن و مسئولیت بزرگان و‌ معروفین در زمانی است که هویت جامعه اسلامی در تحت سیطره و تصرف نااهلان قرار گرفته و بلکه اصول، احکام و اخلاق اسلامی به وادی فراموشی عامدانه سپرده شده؛ این توجه دادن‌ها یک تذکر نبوده است بلکه ایجاد تکلیف برای آحاد جامعه مخصوصا سابقین در اسلام می‌باشد که تکلیف در دفاع از اساس در هر زمانی وجود دارد که نیازمند توجه لازم می‌باشد.

موانع بی‌توجهی و رویگردانی از حق
وی تاکید کرد: از نکات مهم در هر اقدامی توجه به موانع آن عمل است، سؤال همیشگی در شناخت قیام حسین بن علی علیهما السلام این است که چرا از میان انبوه نامه‌ها و خطبه‌ها فقط تعداد کمی در پایبندی به اسلام و عهدشان با امام علیه السلام ماندند که جواب این سؤال برای آگاهان به وقایع نهضت  سیدالشهدا علیه السلام کاملا معلوم است و آن «منفعت طلبی» و «زیاده‌خواهی» عده‌ای بوده است که بحسب ظاهر از آنها انتظار نمی‌رفت از این‌رو همین جماعت بجای توجه به توصیه‌های امام حسین علیه السلام در صدد توجیه کار خود برآمدند.

اسلام از منفعت‌طلبی و زیاده‌خواهی ضربات زیاد و سنگینی خورده
حجت الاسلام بنیادی تصریح کرد: تاریخ اسلام گواه آن است که بسیاری از مدعیان ومریدان در زمان انجام وظائف، از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند، این آسیب را از زمان رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا امروز وجود داشته که عصاره چنین رفتاری در توجه خواص! به منافع شخصی، قومی و قبیله‌ای بوده است که همین مسأله، ضربات سنگینی را بر پیکره اسلام وارد کرده و در زمره خیانت به مسلمانان محسوب می‌شود.

دشمنان اسلام سعی در بی‌توجهی مردم به اسلام دارند
وی ادامه داد: شاید اصلی‌ترین نقشه دشمنان اسلام این باشد که مسلمانان به اصل اسلام بی‌تفاوت و بی‌توجه نمایند و از اسلام یک تعریف حداقلی که ظاهری از اسلام در بیان و رفتار افراد و جامعه وجود داشته باشد اما نسبت به پایبندی به دستورات اسلامی توجهی نداشته باشند که همین امر، مسائل اسلام را رفته رفته تبدیل به مصائبی می‌کند که شعاع آثار آن بسیار زیاد است.

امروز توجه عملی به اسلام، تکلیف مردم و مسئولین است
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان داشت: امروزه دشمنان اسلام در اتاق فکرها و با استفاده از ابزارهای روز و غول‌های رسانه‌ای تمام تلاششان در منحرف کردن جامعه از توجه به اسلام و معارف آن است؛ اشاعه بی‌مبالاتی، تسامح در عمل به احکام، مخدوش جلوه دادن ظرفیت‌های اجتماعی معارف دینی، سوق دادن جامعه به مظاهر غیر مرتبط با اسلام و مسلمانان، ترویج سبک زندگی غربی، فاصله دادن مردم با ارزش ها و آرمانهای اسلامی و انقلابی، جلوه‌گری فرهنگ‌های منحط، تضعیف غیرت اسلامی و ایرانی و... از موضوعاتی است که دشمنان اسلام ناب و تشیع، در صدد اشاعه آنها هستند تا حرکت کلی جامعه در تفکر دینی و رفتار اسلامی را مختل نمایند.
وی افزود: اینها سرفصل مأموریت دشمنان خبیث است اما در مقابل مردم و مسئولین باید به این نکته با تعهد دینی و تمسک به آموزه‌های عاشوراء و کربلا پایبند باشند تا حواس‌ها از اصل اسلام و عقائد و احکام آن منحرف و پرت نشود و بطور خلاصه «توجه دائم به اسلام» را معیار زندگی سعادت‌بخش و فعالیت‌های خود که حیات و‌ ممات همراه با عزت و رضایت خداوند را به دنبال دارد، نمایند، که این مهم در دوره‌ای که انقلاب اسلامی با همان شعارها و اهداف نهضت حسینی شکل گرفته از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است،



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/28048
اخبار مرتبط

نظرات شما