امیرآبادی:

فرهنگ ایثار و شهادت می تواند در مقابل فرهنگ غرب قرار بگیرد/بخش فرهنگی از نظر بودجه همیشه مظلوم بوده است

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه همیشه بخش فرهنگی از نظر بودجه مظلوم بوده است ،گفت: فرهنگ ایثار و شهادت می تواند در مقابل فرهنگ غرب قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد امیرآبادی عصر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم  که در سالن جلسات استانداری با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد با اشاره به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت:  در کشور ما متولیان فرهنگی بسیار هستند اما به بخشی که اهمیت داده نمی شود همین مسئله فرهنگ است.
وی ادامه داد: بهترین فرهنگی که می تواند در مقابل فرهنگ غرب بایستد و الگو سازی کند برای جوانان فرهنگ ایثار و شهادت است .
نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس برای ما آورده های بسیار داشت، گفت:  برای ایستادن در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن نیازمند بودجه هستیم. در این بخش همیشه از نظر اعتبارت مظلومیت بوده است .
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه با حضور آقای قاضی زاده هاشمی می خواهیم کمک کنند تا چند کار در قم به سرانجام برسد.
امیرآبادی ادامه داد:  یکی از این اقدامات مهم ساماندهی غبور مطهر شهدا ست. باید غبور مطهر شهدا در روستاها ساماندهی شود. تعداد گلزارها در شهرستان ها و روستا بسیار کم است و باید برخی ساماندهی شود و برخی بازطراحی شود.
وی عنوان کرد: وضعیت برخی گلزارهای شهدا در قم وضعیت مناسبی نیست. باید یک برنامه جامعی  در استان با کمک دستگاه ها برای ساماندهی به گلزارهای شهدا اجرا شود.
نماینده مردم در مجلس با اشاره به مسئله بعدی گفت: رسیدگی به وضعیت جبهه مقاومت و جانبازان و شهدای این جبهه در استان از دیگر مسائل مهم است. در قم برخی از انجمن ها و خیرینی برای این موضوع شکل گرفته است اما باید قانون دراین خصوص هم اجرایی شود. مراجعات در خصوص این افراد به دفاتر ما بسیار زیاد است.
وی اضافه کرد: اگر کمیته و یا کارگروه ویژه ای در بنیاد شهید در این خصوص  خصوصا در قم و مشهد شکل بگیرد تا مشکلات این حوزه را پیگیری کنند تا مشکلات این افراد هم مرتفع شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30197
اخبار مرتبط

نظرات شما