اختصاص ۱۰۹ میلیارد ریال جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری قم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اختصاص ۱۰۹ میلیارد ریال جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: میزبانی جشنواره سراسری نمایش نامه نویسی و نمایش نامه خوانی زیارت با موضوع رضوی به استان قم داده شد که طی آن آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شد.

وی بیان داشت: توجه به نمایش نامه نویسی و نمایش نامه خوانی بسیار مهم بوده، چرا که این موارد پایه رشد تئاتر هستند و در این بخش می‌بایست سرمایه گذاری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: بیش از ۱۵ استان در این جشنواره مشارکت داشتند و امیدواریم که این جشنواره مقدمه‌ای برای اجرای آثار باشد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در حال پیگیری هستیم تا قم پایگاه تئاتر دینی باشد ادامه داد: ابلاغیه آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و مطالبه ما در این زمینه نیز در سفر ریاست جمهوری دنبال شد.

وی با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های تئاتر قم افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز پلاتو جدید تخصیص یافت و ۲۰ میلیاردریال آن به صورت نقدی در اختیار وزارت خانه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، مؤسسات فرهنگی هنری که شرایط لازم را دارند؛ ۱۰۹ میلیارد ریال جذب شده که واصله از مؤسسات در کمیته چهار نفره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بررسی و طرح‌هایی که شرایط لازم را داشتند پذیرفته و از آنان حمایت خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تفاهم نامه قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با استانداری قم به پایان رسیده و بیش از ۸۵ درصد آن محقق شد گفت: تفاهم نامه جدید میان این اداره کل و استانداری قم سال آینده منعقد می‌شود که پیش نویس آن آماده شده است


انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/32053
اخبار مرتبط

نظرات شما