راه یابی۱۳۱۲ اثر قرآنی به مرحله ملی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

دبیر سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به شرکت دویست هزار دانشجو در جشنواره گفت: از این تعداد ۱۳۱۲ اثر و نفر به ملی ملی راه یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا کریمی والا دبیر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت  دانشجویان در مراسم رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که عصر دیروز در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به شکل دوره ای توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار می‌شود امسال نیز توسط وزارت علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد که برگزاری آن به عهده دانشگاه قم قرار داده شده است که این اولین جشنواره قرآن و عترت است که بعد از کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره در ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، فناوری، نوآفرینی های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه) و ۴۰ رشته برگزار می گردد.

کریمی والا تصریح کرد: در مرحله ملی دانشجویان هشت دستگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، فنی حرفه ای، فرهنگیان، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و معارف قرآنی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
​​​​​
دبیر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان افزود: از بهمن ماه سال گذشته آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده با شناسایی داوران درجه یک کشور داوری‌ها در حال انجام است داوری برخی از آثار تمام شده و برخی ها نیز در حال انجام است زمانبندی های بخشهای مختلف نیز انجام شده در بخش معارف به دو قسمت تقسیم شده که در روز ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد بخش آوایی از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت که شامل اذان، تواشیح، دعا و حفظ ۵ جزء ، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن ، ترتیل و قرائت برگزار خواهد شد.

کریمی والا ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است دانشجویان سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که ۱۳۱۲ اثر به بخش ملی راه یافته است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/32762
اخبار مرتبط

نظرات شما