رئیس امور بین‌الملل دانشگاه قم خبر داد:

تحصیل دانشجویان از ۲۴ ملیت در دانشگاه قم

رئیس امور بین‌الملل دانشگاه قم با بیان حضور دانشجویان از ۲۴ ملیت در دانشگاه قم گفت: ۴ هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و دانشگاه قم رتبه یک در جذب دانشجویان خارجی کشور را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدعلی حاجی ده آبادی در نشست خبری که بعدازظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های اخیر  فعالیت‌های گسترده‌ای جهت توسعه دانشگاه قم صورت‌گرفته است تا به سطح بین‌المللی برسد.
رئیس امور بین‌الملل دانشگاه قم ادامه داد: یک دانشگاه بین‌المللی در طراز انقلاب شاخصه‌هایی دارد، از جمله در راستای تمدن‌سازی حرکت کند و تنها مصرف‌کننده و ترویج‌دهنده دانش نباشد و باید به دنبال تربیت انسان‌ها از همه ابعاد باشد و تحول‌یافته و متحول‌کننده باشد و اهداف تمدنی اسلام را در گام دوم انقلاب محقق کنند.
وی بیان داشت: دومین شاخصه این است که در تولید علم دینی نقش مؤثری داشته باشد مخصوصاً دانشگاه قم با استعداد‌ها و ظرفیت‌های دینی فراوانی که دارد، سومین شاخصه انقلابی بودن، تربیت انسان‌ها در راستای دادخواهی و ایفا مسئولیت در قِبال مظلومان و مستضعفین جهان است.
حاجی ده آبادی افزود: دانشگاه قم از ۲۴ ملیت پذیرای دانشجویان است و ۴ هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، دانشگاه قم  رتبه یک در جذب دانشجویان خارجی کشور را کسب کرده است.
رئیس امور بین‌الملل دانشگاه قم خاطرنشان کرد: حضور اساتید سرآمد علمی دنیا، رتبه برتر پژوهش، رتبه برتر حقوق و الهیات، بهره‌مندی از اعضای هیئت‌علمی با سطوح بالای حوزه، حضور ۷۰ استاد از سطوح بالای درس خارج حوزه و شبکه علمی دینی قوی ساماندهی شده از جمله ویژگی‌های دانشگاه قم است.
وی با بیان اینکه سطح پذیرش را بالا بردیم ادامه داد: آموزش زبان برای اساتید، آموزش زبان به کارکنان و آشنایی بافرهنگ  ملیت‌های مختلف، حضور اساتید از دانشگاه‌های دیگر، ایجاد ظرفیت ویژه برای فعالان بین‌الملل از جمله مدافعان حرم و شهدای بین‌المللی، تولید نشریات بین‌المللی به زبان عربی  و انگلیسی، برگزاری همایش‌های بین‌المللی، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های دنیا و کارگاه‌های ویژه برای اساتید برای تقویت بنیه بین‌المللی از جمله فعالیت‌های توسعه بین‌المللی دانشگاه قم بوده است.
تأکید کرد: برنامه‌ریزی داریم  سالانه ۵ ملیت به پذیرش‌ها اضافه شود و روند توسعه‌ای دانشگاه قم به سمت جلو حرکت کند و دانشگاه قم  به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا شناخته و معرفی شود.
انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45504
اخبار مرتبط

نظرات شما