رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش قم:

قم یک هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به یک هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در این استان گفت: این آمار یک‌ششم شهدای استان قم می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی خادمی جمکرانی روز شنبه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم قم گفت: ‌ استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که ازاین‌بین ۹۱۱ شهید دانش‌آموز و ۸۹ نفر فرهنگی هستند.
وی با اشاره به تفکیک شهدای دانش‌آموز در مقاطع مختلف اظهار داشت: ‌ از میان شهدا، ۶۲۱ نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم و ۳۶۷ نفر نیز دانش‌آموز مقطع متوسطه اول بودند.
وی با اشاره به اینکه به‌منظور معرفی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی کتابی آماده چاپ شده است، گفت: ‌ شهید مجید عسکری جمکرانی اولین شهید مدافع حرم فرهنگی کشور نیز از فرهنگیان استان قم بود که در ششم آذرماه ۱۳۹۶ در سوریه به شهادت رسید.
به گفته رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش قم، تاکنون ۳۷ یادواره ویژه یک هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان برگزار شده است.
خادمی جمکرانی با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه در قم گفت: دانش‌آموزان این استان، امسال به‌صورت باشکوه‌تر از سال‌های گذشته به همراه دانشجویان و اقشار مختلف مردم شرکت و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه به‌ویژه دانش‌آموزان این باریکه در فلسطین اشغالی اعلام کردند.
۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است.
در حال حاضر حدود ۶ هزار دانش‌آموز این استان در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند که حدود ۲ درصد کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهند.
۱۹ مدرسه شاهد در استان قم فعال است که ۶ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۶ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۶ مدرسه در مقطع متوسطه دوم و یک هنرستان شاهد دخترانه در قم فعالیت می‌کند.
در استان قم بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان شهدا در مدارس شاهد و مدارس عادی در قالب طرح پراکنده شاهد مشغول به تحصیل می‌باشند.
 ۳۰۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان قم تحصیل می‌کنند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45835
اخبار مرتبط

نظرات شما