استاد حوزه علمیه قم:

حضرت زهرا الگویی برای همه نسل‌ها است

استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای جوان و زن امروزی الگو است؛ چون اهل‌بیت علیهم‌السلام داری نقص نیستند پس برای همه مردم در همه دوره‌ها و نسل‌ها درس دارند و می‌توانند الگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید حسین مؤمنی در مراسم جشن میلاد کوثر که به همت بسیج جامعه زنان استان قم شامگاه شنبه در سالن همایش‌های حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای جوان و زن امروزی الگو است؛ چون اهل‌بیت علیهم‌السلام داری نقص نیستند و انسان‌های کاملی هستند که هیچ نقطه تاریکی در زندگی این‌ها نیست پس برای همه مردم در همه دوران  و نسل‌ها درس دارند و می‌توانند الگو باشند.

خطیب حوزه ادامه داد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها یک جا به‌عنوان دختر نقش‌آفرین است و رابطه عاطفی بین پیامبر و حضرت زهرا (س) وجود داشت که باید از  رابطه حضرت زهرا (س) و پیامبر الگویی برای رابطه بین دخترها و پدرها تعریف کاملی ارائه شود.

وی گفت: شاهد ایجاد فاصله بین نسل‌ها هستیم این فاصله با کلمات پر محبت حل خواهد شد اگر این فاصله اصلاح نشود مشکلات عاطفی در جامعه به وجود می‌آید، دشمن می‌خواهد کانون خانواده سست شود با  اظهار محبت زبانی بین خانواده از جمله پدر و دختر این خلأها جبران می‌شود.

مؤمنی بیان داشت: در جایی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نقش همسری داشتند و رابطه‌ای با احترام و عاطفه با حضرت علی علیه‌السلام داشتند، این ابراز محبت باید بین زنان و مردان جامعه ما الگو باشد‌ روابط عاطفی بین همسران هم موضوع تربیتی است و هم باعث برکت در زندگی می‌شود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) به‌عنوان مادر فرزند تربیت می‌کند نقش تربیتی اصلی در خانواده بر عهده مادران است بعد از آن به عهده پدران است اگر پدر و مادر در انجام واجبات مسائل را رعایت کنند فرزندان نیز به این امور علاقه‌مند می‌شوند، با بررسی رفتار تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌توان الگوی جامعی برای خانواده‌ها تعریف کرد.

خطیب حوزه تصریح کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هیچ‌وقت فراموش نکرد که عبد خدا است در غم و شادی خود را عبد خدا می‌دانستند و برای هر روزهای هفته دعا داشتند.

همچنین سردار مهدی کبیری‌پور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: انواع جنگ‌ نرم، نیمه‌سخت، سخت و ترکیبی و شناختی در جهان امروز  وجود دارد، جنگ سخت در میدان رزم و با سلاح جنگی صورت می‌گیرد، جنگ نیمه نرم؛ مانند فتنه ۸۸ و دیگر فتنه‌های چند سال اخیر است، جنگ نرم؛ مانند موریانه است و بعد از چند سال و بعد از تخریب نمایان می‌شود؛ مانند تهاجم فرهنگی که کم‌کم مدل پوشش و‌ حرف‌زدن نسل‌ها تغییر می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه قم افزود: جنگ شناختی امروز جنگ اصلی دشمن علیه ملت ایران است و باورهای ملت را کم‌کم تغییر می‌دهد این جنگ تدریجی است، تا جایی که آسیب آن در چند نسل بعد نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46845
اخبار مرتبط

نظرات شما