هر روز با یک شهید؛

شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند

در وصیت‌نامه شهید چهره‌قانی خطاب به پدر و مادرش می‌خوانید: من نیز آگاهانه و عاشقانه و با درنظرگرفتن این که خون شهید حماسه می‌آفریند و شهیدان زنده‌اند و نزد خدایشان روزی می‌خوردند و به دیدار خدا شتافته‌اند این راه خون‌بار را انتخاب کرده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   شهید رمضانعلی چهره قانی فرزند گلاب علی که در یکم خردادماه ۱۳۴۴ در شهر اراک به دنیا آمد.

 وی پس از مجاهدت‌های بی‌وقفه در لباس سبز پاسداری، در درگیری مسلحانه با ضدانقلاب در تاریخ چهارم شهریورماه ۱۳۶۳، به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

 گفتنی است مزار این شهید والامقام در استان قم است.

 در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید که در تاریخ سی و یکم مردادماه ۱۳۶۳ نوشته شده است.
 «بسم‌الله الرحمن الرحیم»

 من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی

 آن کس که مرا طلب کند می‌یابد مرا، آن کس که مرا یافت می‌شناسد و آن کس که مرا شناخت دوستم دارد. آن کس که مرا دوستم داشت به من عشق می‌ورزد. آن کس که به من عشق ورزید به او عشق می‌ورزم؛ پس می‌کشم او را و آن‌کس که بکشم او را خون‌بهایش بر من واجب است و آن‌کس که خون‌بهایش بر من واجب است پس من خودم خون‌بهایش هستم.

 با سلام درود بر رهبر انقلاب اسلامی و سلام بر شهیدان به‌خون‌خفته راه خدا پس از عرض سلام سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم و امیدوارم که هیچ‌گاه فراموش مکنید که همه ما در محضر خدا هستیم.

 ما همواره مورد امتحان خداوند هستیم و زیر نظر هزار، هزار شهید هستیم که با خون خود اسلامی را که رو به فنا می‌رفت آبیاری کردند؛ اسلامی که مورد هجوم جاهدان و جنایت‌کاران و ابرقدرت‌های شیطانی قرار گرفته بود اسلامی که خواهان عدالت است.

 عدالتی الهی که نه فکر من و نه فکر تو و نه فکر هیچ مخلوقی به آن نمی‌رسد و الان مسئولیم که لحظه‌به‌لحظه این حرکت را به کمال برسانیم، گاهی به‌وسیله حرکت، مال و گاهی فکر و گاهی نیز خون است که از همه اینها باارزش‌تر است خون شهید و قلم عالم بهترین حرکت‌دهنده‌ها هستند.

 ای پدر و مادر عزیزم!

 من نیز آگاهانه و عاشقانه و با درنظرگرفتن این که خون شهید حماسه می‌آفریند و شهیدان زنده‌اند و نزد خدایشان روزی می‌خوردند و به دیدار خدا شتافته‌اند این راه خون‌بار را انتخاب کرده‌ام.

 «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» آل عمران ۱۶۹
 البته هدف این نیست که به جبهه بروم برای شهیدشدن هدف این است که تا پیروزی نهایی بجنگم و دشمنان اسلام را نیست و نابود کنیم و اسلام واقعی در سرتاسر جهان تحقق یابد و در حال نابودکردن دشمن.

 اگر توفیق شهادت نصیب من شد، شما ای پدر و مادر عزیز هیچ ناراحت نباشید که فرزندی از دست داده‌اید، چون هیچ عبادتی بالاتر از این نیست که فرزندی بزرگ کنید و در راه اسلام فدا شود.

 امام عزیز هم فرمودند: که اگر شما بکشید هم پیروزید و اگر کشته شوید هم پیروزید؛ وقتی این مسئله برای همه حل شده باشد چرا دیگر از کشته‌شدن بترسیم؟ انسان که یک‌بار بیشتر کشته نمی‌شود؛ پس چه‌بهتر که در راه اسلام فدا شود پس از شما پدر و مادر عزیزم می‌خواهم که با صبر خود چشم دشمنان اسلام را کور نمایید.

 
 وصیتی به پدر بزرگوارم!

 اولاً پدر عزیزم باید بنده را ببخشی و حلال کنی.

 اگر نافرمانی شما را کردم و از همه دوستان قوم و خویشان و رفقا برای من حلالیت بطلبید و بعد از من صاحب‌اختیار خانواده من شما هستید، فقط خواهش که از شما دارم این است؛ با فرزندان و همسر بنده بااخلاق خوب رفتار نمایید که خدای‌ناکرده از اخلاق و رفتار شما ناراحت نباشند که خداوند عالم از کسانی که خوش‌رفتاری می‌کنند، خوشش می‌آید.

 
 وصیتی به مادر مهربانم!

 مادر عزیزم می‌دانم که فرزند خوبی برایت نبودم و حق فرزندی را در باره شما ادا نکردم؛ اما باید ببخشی و حلال کنی.

 وصیت دیگری که به شما دارم این است که از فرزندان من مواظبت کنید، فرزندانم را اول به خدا می‌سپارم و بعداً به شما مادر عزیزم.

 مجید، علی را از کنار خودت دور نکن و تربیت اسلامی بدهید که ان‌شاءالله آنها هم بتوانند در راه اسلام گام بردارند.

وصیتی که به همسرم دارم!

 از فرزندان من به‌خوبی مواظبت و بااخلاق رفتار خوب خود فرزندی پاکیزه تحویل جامعه بدهید، به مسائل شرعی خود و نماز خود اهمیت بدهید و حتماً مسائل شرعی خود را یاد بگیرید.

 وصیتی به برادرانم؛

 ای برادرانم اولاً امیدوارم که مرا حلال کنید.

 ای برادران عزیز همیشه کاری بکنید که کارتان برای‌خدا باشد. خدمت به اسلام کنید و پیرو خط امام باشید تا اسلام عزیز در سرتاسر جهان تحقق پیدا کند و ای برادران عزیز تحت‌تأثیر بعضی از کسانی توطئه و شایعه‌سازی می‌کنند قرار نگیرید.

 
 وصیتی به خواهرم؛

 فاطمه! ای خواهر عزیزم، امیدوارم که شما هم بنده را ببخشی.

 خواهر عزیزم همیشه حجاب خود را حفظ نمایید و به دیگران هم تذکر بدهید که حجاب خود را حفظ نمایند که حجاب شما خواهران کوبنده‌تر از خون شهید است.

 
 وی خطاب به دایی و مادربزرگ و خاله‌ها و عمه‌ام این‌گونه وصیت کرده است؛

 اولاً امیدوارم که بنده را به بزرگی خودتان ببخشید.

 من را حلال کنید و همیشه در خط امام باشید؛ نه اینکه حرفاٌ در خط امام باشید؛ بلکه عملاٌ هم در خط امام باشید.

 هر چه که امام عزیزتان می‌فرماید سعی کنید به او عمل کنید و همیشه در نمازهایتان امام را دعا کنید و فرج آقا امام‌زمان را طلب کنید، تا ان‌شاءالله هر چه زودتر امام‌زمان ظهور کند و دشمنان اسلام را نابود کند.

 ای پدر عزیز بنده ۲ ماه روزه قضا و یک ماه نماز قضا دارم و در آخر از همه شما پدر و مادر و برادران و خواهران و همسرم و همه قوم خویشان می‌خواهم که برای من هیچ گریه‌ای نکنید و صبر داشته باشید و اگر گریه کردید برای امام حسین و علی اکبر گریه کنید که در سرزمین کربلا تشنه جان دادند و برای ابوالفضل العباس گریه کنید که دو دست او را قلم کردند و در کنار فرات تشنه جان داد.

 فقط از خدا بخواهید که اسلام هر چه زدتر به پیروزی نهایی برسد و امام را دعا کنید.
 خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
 از عمر بکاه و بر عمر او بیافزای/
 رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما/
 از صحنه روزگار منافقین را بردار/
 یاران باوفای امام ما نگهدار/
 زیارت کربلا نصیب ما بگردان/
 لیاقت شهادت به ما عطاء بفرما/
 اسیران اسلام را آزادشان بگردان/



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47489
اخبار مرتبط

نظرات شما