معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

هدف هوشمند سازی تقاطع های قم کاهش تصادفات است

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت : قم از نظر آمار تصادفات منجر به فوت جایگاه خوبی نداشت به همین خاطر یکی از اهداف اصلی هوشمند سازی تقاطع های قم آرام سازی ترافیک جهت کاهش تصادفات است.

​​​​مسعود طبیبی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: تقاطع کشاوز از جمله تقاطع هایی بوده که جز مصوبات کمیته فنی شورای ترافیک در اواخر سال گذشته بوده است که تعدادی از تقاطع های چراغ دار در شهر ایجاد شود هدف از تقاطع های چراغ دار نیز اجرای آیین نامه طراحی هندسی راه های شهری مصوبه سال ۹۹ وزارت کشور است.

وی ادامه داد: شهروندان به این مسئله واقف باشند کاری که در میدان کشاورز در حال انجام است با تخصص به روز جهانی است و همه تصمیم گیری ها برای مدیریت بهتر ترافیک در این محدوده است.

طبیبی ادامه داد: بحث هوشمند سازی میدان قلم نیز در هفته آینده آغاز می شود و علت تاخیر  هوشمند سازی تقاطع کشاورز نیز به علت حواشی اجتماعی هوشمند سازی تقاطع بلوار ۱۵ خرداد و خیابان شهید روحانی بود، در بحث هوشمند سازی ممکن است زمان ترافیک افزایش پیدا کند اما این آرام سازی ترافیک باعث ایمن شدن رفت آمد و کاهش حوادث شده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شهر قم از حیث ایمنی ترافیک در بین کلان شهرهای کشور جایگاه خوبی ندارد سال ۹۹ در شبکه معابر شهری ۱۱۶ نفر از شهروندان قم بر اثر تصادف فوت کردند، سال گذشته این عدد ۹۶ نفر فوتی بود که خوشبختانه روند کاهشی داشت.

وی خاطر نشان کرد: کماکان این تعداد فوتی در تصادفات داخل شهری عدد بالایی است و در هر سه روز یک نفر در قم بر اثر تصادفات در معابر فوت می کند و باید برنامه ریزی برای کاهش تصادفات انجام می شد یکی از روش های کاهش تصادفات معابر آرام سازی جریان ترافیک در شبکه معابر شهری است که طبق مندرجات آیین نامه شهری که سال ۹۹ از سوی وزارت کشور به همه شهرداری ها کشور ابلاغ شده چراغ دار کردن تقاطع های متوالی بود که یکی از موثرترین روش های برای کاهش سرعت جریان ترافیک عنوان شده است.

طبیبی اضافه کرد: در وهله نخست تقاطع ۱۵ خرداد چراغ دار شد اما متاسفانه چون هوشمندسازی در آن اعمال نشده بود این موضوع تبدیل به صف طولانی ترافیک شد در چندین مرحله دوربین های نظارتی نصب شد و اکنون شرایط نسبتا خوبی حاکم است و صف ترافیک بیش از دو دقیقه طول نمی کشد، و و همین آستانه صبر در ترافیک باعث کاهش بسیاری از تصادفات فوتی و جرحی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان داشت: هوشمند سازی تقاطع های ادامه دارد و جز الزامات از سوی شورای ترافیک استان است ، هوشمند سازی تقاطع شهید بکائی ، تقاطع کشاورز انجام شده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/35080
اخبار مرتبط

نظرات شما