سردار اشتری در قم:

دشمن به دنبال فتنه قومی و مذهبی در ایران است/اگر مدافعان حرم نبودند حادثه شاهچراغ بارها رخ می داد

فرمانده کل انتظامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد فتنه قومی و مذهبی در ایران است اما شکست خورده و خواهد خورد گفت: اگر مدافعان حرم نبودند ما حادثه ای که در حرم احمد بن موسی در شیراز رخ داد را بیشتر از این ها می دیدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه ۱۲۱ شهید نیروی انتظامی قم که شامگاه ۲۲ آبان در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد طی سخنرانی اظهار داشت: استان قم به دلیل ویژگی های خاصی که دارد قبل از انقلاب برای پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را داشته است روحانیت، مراجع تقلید و امام خمینی(ره) انقلاب را از قم انقلاب را شروع کردند، برکت حرم حضرت معصومه سلام الله علیه، حوزه علمیه قم، مراجع و علما و مردم شهید پرور قم نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

اشتری ادامه داد: در دفاع مقدس رزمندگان اسلام و مردم شهید پرور استان قم در لشکر ۱۷ به فرماندهی شهید زین الدین نقش مهمی را ایفا کردند لشکری که در اکثر عملیات ها خط شکن و سرنوشت ساز بود. قم شهدای بزرگی را تقدیم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم قم و رزمندگان این استان و حافظان نظم و امنیت هر کدام نقش تأثیرگذاری را دفاع مقدس و تامین امنیت داشتند، کسانی که برای امنیت و آرامش مردم در حال خدمت هستند به فرموده رهبر معظم انقلاب مجاهد فی سبیل الله هستند همکارانم در مرزها، شهرها، روستاها و جاده ها برای امنیت کشورمان در حال خدمت هستند و بیش از ۱۳ هزار شهید را تقدیم کردند.

فرمانده کل انتظامی عنوان داشت: خدا را شاکر هستیم که در این لباس حافظ امنیت مردم می باشیم، خانواده شهدای فراجا به شهدای خود افتخار می کنند که هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن در مبارزه با گروه های ضد انقلاب، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر ایستادگی و جانفشانی کردند امنیت بالاترین سرمایه برای هر کشور است به برکت شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت یک کشور امن و با ثبات هستیم.

وی تاکید کرد: اگر نگاهی به کشورهای اطراف ایران داشته باشیم بیشتر قدر این امنیت را خواهیم دانست خانواده شهدا پدران، مادران، همسران و فرزندان به شهدای خود افتخار می کنند.

اشتری با اشاره به اینکه اگر مدافعان حرم نبودند ما حادثه ای که در حرم احمد بن موسی در شیراز رخ داد را بیشتر از این ها می دیدیم گفت: خودمان را مدیون این شهدا می دانیم. تروریست ها در جاهای دیگر هم قصد ایجاد ناامنی داشتند اما پیش از هر اقدامی خنثی شد.

فرمانده کل انتظامی عنوان داشت: اگر یاد شهدا را گرامی می داریم برای خودمان و امنیت خودمان است شهدا احتیاجی ندارند، کسانی که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کنند با دشمن و آسیب های اجتماعی مقابله می کنند شهدا بعد از شهادت نیز  به ما کمک می کنند.


وی با بیان اینکه در حوادث اخیر که تعدادی از بهترین فرزندان این کشور به شهادت رسیدند اضافه کرد: امروز پیام شهدا این است که از مسیر مستقیمی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده فاصله نگیریم زیرا عزت و اقتدار و پیشرفت ما در آن مسیر ترسیم شده است، یاد کردن از شهدا یعنی بدانیم اهداف و پیام شهدا چه بوده است که همان پاسداری از ارزش ها و  آرامش مردم است که شهدا در این مسیر جان خود را دادند.

وی بیان داشت: باید مظلومیت و هدف شهدا و راه و رسم شهدا را  تبیین و ترسیم کنیم امروز جهاد تبیین یک امر ضروری است دشمن در حوادث اخیر با همه توان از جمله سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی ورود کرد تا یک ایران مستقل و قوی و یک جمهوری اسلامی قوی نداشته باشیم اما شکست خورد.

وی تصریح کرد: دشمن بهانه ای را علم کرد که اگر آن هم نبود بهانه دیگری پیدا می کرد اما مردم راه خود را از دشمنان جدا کردند افتخار می کنیم که در میدان برای امنیت مردم حضور داریم اگر امنیت نباشد کشور پیشرفتی نخواهد کرد،  مردم ما ثابت کردند هرکسی در مقابل خون شهدا، مردم و آرمان های انقلاب بایستند شکست می خورد.

فرمانده کل انتظامی افزود: فتنه های دهه شصت و فتنه سال های ۷۸و  ۸۸ و ۹۸ را فراموش نکردیم در حوادث اخیر هم مردم دست برتر را دارند و به زودی افرادی هم که به اغتشاشات ادامه می دهند سرشان به سنگ می خورد و ایران آینده درخشانی خواهد داشت.

اشتری خاطر نشان کرد: بین همه اقوام و مذاهب وحدت و اتحاد حول جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، دشمن به دنبال فتنه قومی و مذهبی است که تا الان شکست خورد و خواهد خود ما مسیر طولانی را پشت سرگذاشتیم، قله ها را فتح خواهیم کرد هر چه بیشتر پیشرفت کنیم دشمن بیشتر دشمنی می کند اما پیروزی نهایی نزدیک است زیرا ما به وعده الهی ایمان داریم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/37944
اخبار مرتبط

نظرات شما