مدیرعامل شرکت گاز استان قم مطرح کرد:

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در چند روز گذشته

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان نسبت به چند روز گذشته خبر داد و از مردم خواست در مصرف گاز مدیریت بیشتری داشته باشند.

مرتضی خوش‌لهجه در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به افزایش مصرف گاز، اظهار داشت: کاهش شدید دما و بارش برف باعث شده است تا مصرف گاز طبیعی نسبت به چند روز گذشته با افزایش ۱۵ درصدی همراه باشد.
وی ادامه داد: ادامه مصرف گاز با روند فعلی ممکن است افت فشار شبکه در نقاط انتهایی و روستایی استان را در پی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، گفت: مهم‌ترین اهمیت کاهش و مدیریت مصرف گاز طبیعی جلوگیری از افت فشار و قطعی برای دیگر همشهری‌ها خواهد بود.
وی اضافه کرد: درصورتی‌که در یک منطقه، شبکه گاز با افت فشار شبکه مواجه شود؛ چندین روز زمان نیاز است تا به حالت اولیه خود بازگردد.
خوش‌لهجه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر گاز یک شهر قطع شود، نیروهای امداد و حوادث می‌بایست به‌تمامی مشترکین مراجعه کرده و به‌صورت میکانیکی رگلاتورها را وارد سرویس کنند که این کار زمان‌بر است و نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد.
وی با اشاره به توصیه‌هایی به شهروندان در این روزهای برفی و سرد، ابراز داشت: یکی از راه‌های ساده و در دسترس صرفه‌جویی پوشیدن لباس گرم در منزل و کم‌کردن درجه سیستم دستگاه گرمایشی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم تأکید کرد: با مصرف بهینه کمبود گاز نخواهیم داشت و در چنین شرایطی می‌شود گاز طبیعی را از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه تأمین کرد.
وی در خاتمه گفت: بار دیگر از عموم مردم درخواست دارم تا با صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های هم‌وطنانمان بوده و شادی بارش برف را به کام همگان شیرین نگه دارند.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47796
اخبار مرتبط

نظرات شما