طبق آخرین آمار اعلامی؛

چهارشنبه آخرسال آرام‌تر قم با کاهش بستری‌ها در بیمارستان  

چهارشنبه آخر سال در حالی در قم به پایان رسید که به‌رغم افزایش نسبی مصدومان سرپایی شاهد کاهش ۲۵ نفری افراد دچار مصدومیت نیازمند به بستری در مراکز درمانی استان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیین سنتی چهارشنبه‌سوری که البته از فلسفه اصلی خود سال‌هاست که در بین برخی جوانان و مردم فاصله افتاده امسال نیز در استان قم آبستن حوادث و اتفاقات تلخی بود. اتفاقاتی که کام بسیاری از خانواده‌ها را در آستانه عید نوروز تلخ کرد و مجروحیت‌های به دنبال آورد که شاید در آخر عمر همراه مصدومان باشد.

 چهارشنبه آخر سال قم امسال نیز مانند یکی دو دهه گذشته همراه با کارهای هیجانی و خطرناک از سوی تعداد معدودی از افراد بود که علاوه بر سلامتی خودشان، جان و مال دیگران را نیز به خطر انداختند، همچنین ایجاد راه‌بندان و آتش‌سوزی نیز از جلوه‌های چهارشنبه‌سوری قم بود.

 طبق آخرین آمار اعلامی مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی قم، اورژانس قم در مجموع ۳۱ مرتبه جهت امدادرسانی به مصدومان به مناطق مختلف شهر قم اعزام شد که در پی آن ۲۲ مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند و ۲۸ نفر نیز در صحنه درمان شدند و ۳۸ مصدوم دیگر نیز با خودروی شخصی به بیمارستان مراجعه کردند.

 در حوادث سال گذشته چهارشنبه آخر سال ۵۴ نفر مصدوم شده بودند که ۷ نفر از آنها به‌صورت سرپایی مداوا و ۴۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده بودند که می‌توان از آن به چهارشنبه نسبتاً آرام‌تر و وقوع حوادث کم‌خطرتر در مقایسه با سال قبل، یادکرد.

 آنچه که از آمار و اطلاعات مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ قم بر می‌آید، تعداد بالای مصدومان زیر ۲۰ سال در حوادث شب گذشته است به‌نحوی‌که از ۲۲ مصدوم دیشب ۱۱ نفر را نوجوانان و کودکان کمتر از ۲۰ سال تشکیل داده‌اند.

 البته باید با خرسندی بیان کنیم که حوادث شب گذشته در قم، هیچ مورد فوتی نداشت؛ اما شاهد برخی مصدومیت‌ها از جمله قطع عضو بدن یکی از جوانان قم بودیم.

 طبق اعلام اورژانس قم میانگین سنی مصدومان دیشب چهارشنبه آخر سال قم ۲۷ سال بود که در بین آنها چهار بیمار آسیب‌دیدگی چشمی، ۱۵ بیمار تروما و هفت بیمار سوختگی به چشم می‌خورد که بلافاصله پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

 همچنین آتش‌بازی‌های شب گذشته خسارت‌هایی نیز به معابر شهری، فضای سبز و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و آمبولانس‌های اورژانس قم وارد کرد.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47987
اخبار مرتبط

نظرات شما