مدیرکل هواشناسی:

وزش باد شدید قم را در می‌نوردد  

مدیرکل هواشناسی قم گفت: همان‌طور که از قبل پیش‌بینی و اخطارهای لازم در این زمینه صادر شده بود، با عبور سامانه بارشی، وزش باد شدید پدیده غالب آب‌وهوای این استان در ساعات آینده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهران حیدری بنی بیان داشت: در همین رابطه بر اساس گزارش‌هایی که از ایستگاه‌های هواشناسی در سطح استان دریافت کردیم سرعت وزش باد به حدود ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم سرعت باد در بعدازظهر امروز در مناطقی از استان به حدود ۸۵ کیلومتر هم برسد، در شهر قم نیز احتمالاً سرعت باد در حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که لازم است دراین‌رابطه به هشدارهای صادر شده توجه لازم صورت گیرد.

 وی افزود: با عبور این سامانه، تا بعدازظهر روز جمعه هفته جاری آسمان استان صاف پیش‌بینی می‌شود، در بعدازظهر جمعه عبور یک موج‌کوتاه و کم‌دامنه موجب افزایش ابر در سطح استان خواهد شد که احتمال می‌رود بر اثر آن در ارتفاعات شاهد بارش‌های پراکنده باشیم. بعد از آن هم تا روز دوشنبه هفته آینده شرایط خاصی را در سطح استان پیش‌بینی نمی‌کنیم.

 وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هم بر اثر فعالیت سامانه بارشی در آسمان استان شاهد بارش‌های خوبی بودیم که در همین رابطه بیشترین میزان بارش در ایستگاه کرمجگان به میزان ۱۹.۵ میلی‌متر گزارش شد در شهر قم نیز به طور متوسط چهار میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید.

 مدیرکل هواشناسی قم گفت: در شبانه‌روز گذشته کمترین میزان دما به ثبت رسیده در استان با دمای ۲.۹ درجه سانتیگراد مربوط به شهر دستجرد و بیشترین دما هم مربوط به منطقه جمکران با دمای ۱۹.۲ درجه سانتیگراد بود.

 وی افزود: انتظار داریم کمینه دمای هوای شهر قم که امروز ۱۱ درجه سانتیگراد بود با صاف‌شدن آسمان در ۲ روز آینده به ترتیب به ۹ و هفت درجه سانتیگراد برسد، همچنین بیشینه دمای استان در روز جاری و همچنین در ۲ روز آینده در محدوده ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48058
اخبار مرتبط

نظرات شما