در حرم مطهر حضرت معصومه (س)؛

آیین بزرگداشت شهدای خدمت در قم برگزار شد

آیین باشکوه بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش شامگاه چهارشنبه از سوی دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این آیین آیات عظام جعفر سبحانی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و شماری از مسئولان کشوری و لشکری، علمای حوزه علمیه و عموم مردم وفادار قم حضور داشتند.
یک استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی این آیین با بیان این که رئیس‌جمهوری فقید جمهوری اسلامی ایران طی بیش از هزار روز خدمت‌رسانی در دولت سیزدهم مصداقی از «مجاهد فی‌سبیل‌الله» بود گفت: ازآنجایی‌که آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به مردم حرکت می‌کرد خداوند علاقه و حب او را در دل ملت قرار داده بود.
حجت‌الاسلام ناصر رفیعی‌ مردمی‌بودن را ویژگی دیگر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی دانست و تصریح کرد: آنچه امروز برای همگان دارای اهمیت است ادامه مسیر و امیدی است که رئیس‌جمهور محبوب در دل ملت ایجاد کرده بود.
وی با بیان این که اخلاص و گذشت آیت‌الله رئیسی بسیار شبیه ویژگی‌های اخلاقی شهید بهشتی بود اضافه کرد: پیروی از ولی‌فقیه به‌عنوان یک باور قلبی از ویژگی‌های مهم و بارز آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی بود.
بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و ایشان به همراه تمامی همراهانش، هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48912
اخبار مرتبط

نظرات شما