رعایت صحت و سلامتی مؤمنین حسینی واجب شرعی است

عضو خبرگان رهبری با بیان این که رعایت صحت و سلامتی مؤمنین حسینی واجب شرعی است، گفت: عزاداران امام حسین(ع) با رعایت دستورات بهداشتی و گذاشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های آزاد مراسمات عزاداری برای سید و سالارشهیدان را برگزار کنند.

 آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ همیشه در هر شرایطی عزاداری برای امام حسین(ع) را برپا کرده است.
وی ادامه داد:  سال گذشته و امسال با بیماری کرونا در کشور و دنیا مواجه شده ایم البته می توانیم با رعایت دستورات بهداشتی و گذاشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های آزاد و با حفظ صحت و سلامتی عزاداران حسینی این مراسم را برگزار کنیم.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید عزاداری با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود، بیان داشت: مردم ایران از سطح شعور و آگاهی بالایی برخوردار هستند که هم در عزاداری شرکت می کنند و هم امور بهداشتی را رعایت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی می گویند برای عزاداران مجالس امام حسین(ع) اگر زیانی وارد شود اشکالی ندارد؛ در پاسخ باید گفت که تمام روایاتی که بر زیارت امام حسین(ع) تاکید کرده است حتی در شرایط زیان، ضرر و حج از بابت احیای شعائر حسینی در برابر دستگاه ظالم بنی امیه و بنی عباس و حکومت های طاغوتی است که معمولاً زیارت و عزاداری را منع می کردند در آن زمان احیای شعائر حسینی واجب شرعی است و از مصادیق جهاد و امربه معروف ونهی ازمنکر است.
آیت الله کعبی عنوان کرد: لذا اگر ضرر هم داشته باشد ضرر برداشته شده است اما این روایات هیچ‌گاه اشاره به این ندارد که اگر انسان بیمار شود و یا بیماری واگیری منتشر شود بازهم اشکال ندارد، بلکه رعایت صحت و سلامتی مؤمنین حسینی واجب شرعی است و خصوصاً اگر کسی مواظب سلامتی خود نیست باید مواظب سلامتی دیگران باشد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28215
اخبار مرتبط

نظرات شما