قم می‌تواند قطب صنایع فرهنگی کشور باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قم می‌تواند قطب صنایع فرهنگی کشور باشد و در این عرصه قطعاً صنعت چاپ و نشر پیشگام خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید موسی حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دهمین جشنواره صنعت چاپ استان قم که در تالار همایش شهید سیدمرتضی آوینی برگزار شد،  گفت: قم می‌تواند قطب صنایع فرهنگی کشور باشد و در این عرصه قطعاً صنعت چاپ و نشر پیشگام خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در طرح تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در زمینه چاپ و نشر نگاه خاصی شده است که در سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به استان قم این موضوع مطرح و دنبال شده است.

وی افزود: توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری به شهرک چاپ و نشر قم و پیش بینی اقدامات موثر در رونق این شهرک با از سرگیری واگذاری زمین به متقاضیان و پیگیری برای افزایش سهم تسهیلات برای خرید ماشین آلات نویدبخش آینده خوبی برای این صنعت برند استان قم خواهد بود.

در این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت، رئییس اتاق اصناف و تعدادی دیگر از مسئولین و جمعی از خانواده صنعت چاپ استان قم برگزار شد، از ۵ نفر فعال حوزه چاپ تجلیل شد.

محمودیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم نیز گفت: در حال حاضر در حدود پنج هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت چاپ قم مشغول فعالیت هستند که با راه‌اندازی شهرک چاپ، تعداد افراد شاغل در این صنعت به ۸ هزار نفر می‌رسد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30785
اخبار مرتبط

نظرات شما