تقویت معنویت یکی از راه‌های رسیدن به قدرتمندی است

استاد حوزه علمیه گفت: از راه‌های رسیدن به قدرتمندی، تقویت معنویت است و خداوند نیز به پیامبر دستور می‌دهد برای تقویت روحیه معنوی و قدرت خود در رویارویی با دشمنان در دل شب به عبادت بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعدازظهر یکشنبه در سخنرانی آغاز مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود اظهار داشت: یکی از راه‌های رسیدن به قدرتمندی، تقویت معنویت است و خداوند نیز به پیامبراسلام دستور می‌دهد برای تقویت روحیه معنوی و قدرت خود در رویارویی با دشمنان در دل شب به عبادت بپردازد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر امام راحل توانست در برابر رژیم طاغوت بایستد و اگر رهبر معظم انقلاب با مدیریت خود شرق و غرب را متعجب کرده و در سالهای دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام توانستند به پیروزی برسند این امر در اثر ارتباط قوی معنوی با خداوند بوده است.

حجت الاسلام ابوالقاسم بیان داشت: اگر سردارسلیمانی توانست غرب و شرق را متوجه خود کند این امر به واسطه ارتباط معنوی با خداوند بوده و کسی که از خداوند ترسید خداوند نیز کاری خواهد کرد که دشمنان از او بترسند.

کسانی که برای آخرت کار می‌کنند هم آخرت و هم دنیا را بدست می‌آورند

وی با بیان اینکه کسانی که برای آخرت کار می‌کنند هم آخرت و هم دنیا را بدست می‌آورند افزود: انسانی که با معنویت انس گرفت کارهایش برای رضای خدا خواهد بود و امکانات این دنیا را نیز برای توشه اخرت خود بکار خواهد گرفت و نزذ خداوند مستجاب الدعوه می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: در سالهای دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان مستجاب الدعوه بودند و امروز هم می‌بینیم بعد از سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی پیکر برخی شهدا به صورت سالم به کشور باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: تشخیص حق از باطل از خصوص تقویت بعد معنوی در انسان است که در این صورت انسان از سردرگمی نجات می‌یابد و شاهد بودیم که شرق و غرب عالم دست به دست هم دادند اما نتوانستند امام و رهبری را در دفاع از ملت و دین عقب برانند.

حجت الاسلام ابوالقاسم گفت: امروز رهبر معظم انقلاب مصلحت کشور را به درستی تشخیص می‌دهند و کسی که با معنویت و با تقوا است منحرف نمی‌شود و راه برون رفت از بن بست‌ها برای انسان باز می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای اینکه قدرتمند شویم باید با خواسته‌های نفسانی مبارزه کنیم تا بر دشمن پیروز شویم.


انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/32891
اخبار مرتبط

نظرات شما