حجت‌الاسلام سرلک:

برای رسیدن به خدا باید از دنیا و تعلقات آن عبور کرد

این کارشناس امور دینی با اشاره به اینکه اگر انسان عندالله نشود و مقوله ابدیت در زندگی انسان جریان نداشته باشد منحرف خواهد شد، گفت: دلیل اینکه انسان اسیر دنیا و تعلقات آن می‌شود این است که خود را اسیر امور کوچک و بی‌ارزش می‌کند و در مسیر ابدیت و سفر نهایی آماده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام  والمسلمین علی سرلک جمعه شب در سومین شب و آخرین شب مراسم سوگواری هیات هنر و رسانه قم که در مجتمع هدایت برگزار شد بابیان ابنکه خداوند متعال، جهان آفرینش را به یُمن وجود انسان آفریده است، گفت: انسان‌محور عالم است، اگر خلقت انسان منقطع شود عالم آفرینش بی‌معنی می‌شود و اگر انسان نیز به خدا متصل نشود بی‌معنا و خالی از محتوا خواهد شد.

وی ادامه داد:  انسان بزرگ‌تر از تمام ظرف آفرینش است با این‌ وجود انسان در مسیر رسیدن به خداوند متعال در طول تاریخ بسیار راه و مقصد خود را گم‌کرده و به بیراهه رفته است.

این کارشناس امور دینی افزود: انسان برای ابدیت آفریده‌شده‌ است و اگر هر راهی جز ابدیت و رفع تعلق را برگزیند زیان کرده و از هدف خلقت خود دور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از افرادی بود که مسیر ابدیت را به‌درستی تشخیص داد و همواره آماده شهادت بود، عنوان کرد: خداوند وجود انسان را برای خودش طراحی کرده و شایسته نیست انسان خود را در انحرافات و مسیرهای نادرست از فلسفه خلقتش دور بیفتد.

حجت الاسلام سرلک در ادامه ابراز داشت: علت اینکه انسان اسیر دنیا و تعلقات آن می‌شود این است که خود را اسیر امور کوچک و بی‌ارزش می‌کند و در مسیر ابدیت و سفر نهایی آماده نمی‌شود.

سرلک زلال شدن روح و روان را پیش‌شرط عبور از تعلقات نفسانی عنوان کرد، گفت: مهم‌ترین مانع درجا زدن انسان و حرکت نکردن در مسیر ابدیت و معنویت خود فرد است، اگر انسان بخواهد می‌تواند این مسیر را در ظرف وجودی خود طی کند.

همچنین قبل از شروع سخنرانی نعمت احمدپور زیارت عاشورا را قرائت کرد و بعد از سخنرانی سید حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشور  اشعاری را تقدیم خاندان عصمت و طهارت کرد.
احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم از میهمانان شب آخر هیات هنر و رسانه قم بود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/35603
اخبار مرتبط

نظرات شما