در مسجد مقدس جمکران؛

رقابت متفاوت دهه هشتادی‌ها در شب‌های قدر+ عکس

جوانان دهه هشتادی که دشمن روی آن‌ها حساب کرده بود تنها شب‌زنده‌دار و زائر نبودند بسیاری از آن‌ها خادمانی بودند که برای خدمت به شب‌زنده‌داران مسجد مقدس جمکران از هم سبقت می‌گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اینجا مسجد مقدس جمکران است و سومین شب از لیالی قدر، دوربین‌ها تلاش کردند تا گوشه‌ای از عظمت حضور مردم در اماکن مقدس را به تصویر بکشند زائران و عابدان شب‌زنده‌دار از کوچک ‌و‌ بزرگ در قاب دوربین‌ها ثبت می‌شوند، حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها چشمگیر است.



جوانان دهه هشتادی که دشمن روی آن‌ها حساب کرده بود تنها شب‌زنده‌دار و زائر نبودند بسیاری از آن‌ها خادمانی بودند که برای خدمت به شب‌زنده‌داران مسجد مقدس جمکران از هم سبقت می‌گرفتند.
برخی‌ها مسئول ویلچر بودند و سالمندان را جابجا می‌کردند برخی مسئول پخش آب بین شب‌زنده‌داران بودند و برخی مسئول توزیع ادعیه بودند هرکسی هر سمتی داشت با دل‌وجان انجام می‌داد دهه نودی ها هم دوست داشتند خادم باشند و گاهی اوقات خود را میان خادمان می‌رساندند و مشغول توزیع آب می‌شدند.



عمق فهم دهه هشتادی‌ها را زمانی بیشتر می‌توان درک کرد که وقتی عکاسان می‌خواستند از آن‌ها عکس بگیرند قبول نمی‌کردند با این سن کم ماجرای خدمت در گمنامی رو خوب فهمیده بودند درحالی‌که بسیاری دنیاطلبان در کوچه‌های شهرت راه‌گم‌کرده بودند این جوانان درس مردانگی و‌ گمنامی را تدریس می‌کردند.

​​​​​​
هوا سرد بود اما تا آخر مراسم سر پست‌های خادمی ایستاده بودند و خم به ابرو نمی‌آوردند از چهره‌هایشان پیدا بود که از کار خود لذت می‌برند با صبوری و‌ مهربانی با زائران برخورد می‌کردند گوی عابدان شب‌زنده‌داری هستند که صدها سال تمرین صبوری کرده بودند.


همه‌چیز داخل مسجد مقدس جمکران خلاصه نمی‌شد بیرون از مسجد و در ترافیک منتهی به مسجد مقدس جمکران خادم یاران دهه هشتادی به مأموران پلیس راهور کمک می‌کردند و بانظم و صبوری خودروها را هدایت کردن و ترافیک را کنترل می‌کردند تا شب‌زنده‌داران با کمترین مشکلی خود را به مسجد مقدس جمکران برسانند.


اینجا فقط شب احیا نبود اینجا صحنه‌ای از شکست دشمنانی بود که می‌خواستند دهه هشتادی ها را در جبهه خودشان جا بزند اما واقعیت چیزی دیگری بود اینجا دهه هشتادی ها باهم قرار گذاشتند باوجود همه خستگی فردا صبح به راهپیمایی روز جهانی قدس بروند.


انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41407
اخبار مرتبط

نظرات شما