مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) مطرح کرد:

تربیت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به تربیت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث گفت: تاکنون بیش از هزار نفر از دوره‌های تربیت مربی این مرکز بهره‌مند شده و در مراکز مختلف استانی و فرااستانی درحال فعالیت قرآنی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همایش وارثان انبیاء به منظور تجلیل از اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و طی این مراسم از ۱۲۰ نفر از اساتید این مرکز تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف، مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، با بیان اینکه از اسفند ۱۳۸۹ تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر در دوره‌های قرائت، حفظ و معارف به صورت حضوری و مجازی شرکت کرده‌اند، گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان از آموزش‌های قرآنی و معارفی از دو سال پیش سن پذیرش کلاس‌های مرکز کاهش یافت و کودکان از پنج سال و نیم به بالا برای آموزش الفبای فارسی و قرآنی در مرکز پذیرفته می‌شوند.

وی طرح‌های تلاوت و حفظ فاطمی را دوره‌هایی برای نخبه‌پروری در رشته‌های حفظ و قرائت دانست و گفت: امروز قاریان و حافظان مرکز قران و حدیث کریمه اهل بیت(س) رتبه‌های خوبی در مسابقات مختلف شهرستانی، استانی و کشوری کسب می‌کنند و در این مدت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۲۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دوره‌های مفاهیم و تفسیر کل قرآن و شرح نهج البلاغه شده‌اند.

مدیر معارف قرآن و عترت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ابراز کرد: تا کنون بیش از هزار نفر از دوره‌های تربیت مربی بهره‌مند شده‌اند و در همین مرکز و مراکز و مؤسسات قرآنی مختلف مشغول به امر مقدس تعلیم قرآن و معارف هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد استادان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از فراگیران و دانش آموختگان همین مرکز هستند.  

مشرف افزود: رشد و گسترش آموزش مجازی برخط، غیر برخط و تلفنی در ایام کرونا و راه‌اندازی بخش بین‌الملل و آموزش به زبان اردو و انگلیسی از دیگر فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) است.

وی با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در کنار آموزش، فعالیت‌های ترویجی را نیز برای گسترش فرهنگ قرآن در برنامه خود قرار داده است، گفت: برگزاری مسابقات حفظ و قرائت به صورت فصلی و سالانه، محافل و مراسم قرآنی، هیأت قاسمیون برادران و هیأت قرآنیان کریمه ویژه خواهران از جمله این فعالیت‌ها است. 

مدیر معارف عارف قرآن و عترت حرم مطهر بانوی کرامت اضافه کرد: ضیافت نور شامل حلقه آموزش قرائت قرآن برای عموم زائران در طول سال و در ماه مبارک رمضان، حضور در نمایشگاه نوروز و ماه مبارک رمضان، برگزاری طرح من قرآن را دوست دارم و ارائه مشاوره حفظ و قرائت به متقاضیان از فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در حیطه ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی تصریح کرد: برگزاری ۳ مجلس ترتیل خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان برای «نوجوانان»، «حافظان و جوانان» و «بانوان» و همکاری در برگزاری ترتیل خوانی عمومی از دیگر اموری است که مرکز قرآن و مدیث کریمه اهل بیت(س) به صورت جدی در حیطه امور ترویجی قرآنی پیگیری و اجرا می کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت نیز در این همایش با اشاره به تلاش اساتید و مدیران مرکز قرآن و و حدیث کریمه اهل بیت(س) در جهت نشر معارف قرآن و عترت و پرورش نخبگان قرآنی از فعالیت‌های این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

یادآور می‌شود، اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در پایان این همایش مهمان سفره حضرت معصومه(س) شدند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42033
اخبار مرتبط

نظرات شما