در پنج حوزه امتحانی؛

آغاز نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در قم

مرحله دوم آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۲ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۵ حوزه امتحانی در استان قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا؛ مرحله دوم آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۲ صبح امروز در ۵ حوزه امتحانی در استان آغاز شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در قم با اشاره به رقابت ۱۶ هزار و ۵۰۰ داوطلب کنکور در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی گفت: صبح امروز در گروه علوم ریاضی و فیزیک و علوم انسانی ۷۴۱۵ داوطلب خانم و آقا و ۸۱۵ داوطلب رشته هنر هم عصر امروز با هم رقابت می‌کنند.
عباس حبیب زاده همچنین در ادامه گفت: داوطلبان در دو رشته علوم تجربی در استان قم ۷۰۲۵ نفر و زبان‌های خارجی ۱۲۹۸ نفر هستند که صبح پنج شنبه آزمون آن‌ها برگزار خواهد شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در قم درصد شرکت کننده گان خانم به آقا در کشور را ۶۰ به ۴۰ عنوان کرد و افزود: این رقم در قم کمی بالاتر است و ۶۱ درصد از شرکت کنندگان کنکور سراسری خانم هستند و ۳۹ درصد این افراد را آقایان تشکیل میدهند.

حبیب زاده با بیان اینکه تلاش شده تا در بالاترین سطح ممکن امنیت آزمون در قم برگزار شود گفت: به خانواده‌ها این اطمینان خاطر را می‌دهیم که فرزندانشان در زمان برگزاری آزمون با آرامش و تامین نیاز‌های لازم در آزمون شرکت کنند. 

وی افزود: مسن‌ترین دواطلب قمی آقای حسن دژم با ۷۲ سال سن است که صبح امروز در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کرد.

همچنین سید محمد تقی شاه‌چراغی استاندار قم با حضور در دانشگاه قم از روند برگزاری آزمون سراسری بازدید کرد.

دانشگاه قم، دانشگاه مفید، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه شهاب دانش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۵ حوزه برگزاری آزمون در قم هستند.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/43564
اخبار مرتبط

نظرات شما