مسئول ستاد مردمی به عشق امیرالمؤمنین (ع):

زائران حرم حضرت معصومه (س) توسط مردم اسکان داده می‌شوند

مسئول ستاد مردمی به عشق امیرالمؤمنین (ع) از تأمین اسکان رایگان زائران در قم توسط گروه‌های مردمی خبر داد و گفت: تا به امروز بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات اسکان رایگان و بخشی از آنان نیز از اطعام بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد اسکندری فر طی سخنانی اظهار کرد: به لطف خدا عملیات بزرگ مردمی پویش «به عشق امیرالمؤمنین» از عید قربان آغاز شد و بیش از ۲۰ مجموعه مردمی جهادی پا به عرصه گذاشته و کارهای بزرگی انجام دادند.
وی ادامه داد: از جمله اتفاقات بزرگی که توسط گروه‌های مردمی در این پویش رقم خورد کارگروه نذر خون بود، ما امسال به ترویج این سنت حسنه در نقاط مختلف استان پرداختیم و تا به امروز بیش از ۲۷۰ نفر برای اهدای خون در این پویش اعلام آمادگی کرده‌اند.
اسکندری تصریح کرد: در بحث تخفیف در عرضه کالا و خدمات صنفی نیز شاهد انجام اقدامات خوبی بودیم و حدود ۲۵۰ کسب‌وکار شناسایی شدند که ۵۰ مورد  آن‌ها مشاغل مجازی بوده و ۵۰ مورد دیگر آن‌ها مشاغلی بودند که از خارج از استان قم در این پویش شرکت کرده‌اند.
مسئول ستاد مردمی به عشق امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: بخش دیگری از اقدامات این ستاد مربوط به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است که با عنوان پویش کتاب خوب برای تجهیز کتابخانه‌های محلات کم‌برخوردار با مشارکت بیش از ۱۲۰ مسجد از سطح استان قم در حال اجراست.
وی در ادامه ابراز کرد: باتوجه‌به هتک حرمتی که چند روز پیش به ساحت مقدس قرآن کریم در یکی از کشورهای غربی رخ داد، تصمیم گرفتیم پویش انس با قرآن را به این مجموعه اضافه کنیم و تا به امروز بیش از ۱۰۰ مجموعه در استان عکس‌ها و تصاویر مجالس انس با قرآن که برگزار کرده بودند را برای ما ارسال نمودند.
اسکندری فر اشاره کرد: کارگروه هماهنگی خدمات پزشکی و درمانی این ستاد ۴۵ پزشک و داروخانه و مرکز مشاوره را برای شرکت در این پویش شناسایی کردند. پزشکان محترم در پویش به عشق امیرالمؤمنین (ع) به طور رایگان و برخی دیگر با تخفیف به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
مسئول ستاد مردمی به عشق امیرالمؤمنین (ع) عنوان کرد: کارگروه دیگر ما مربوط به حوزه تخفیف و یا بخشش اجاره منازل است. طبق پیام‌هایی که به دست ما رسیده بیش از ۱۰۰ صاحب‌خانه برای شرکت در این پویش اعلام آمادگی کرده‌اند که اقدام بیش از ۵۰ مورد آن‌ها به تأیید مستأجرانشان رسیده است.
وی بیان کرد: در کارگروه اسکان رایگان برای زائرینی که به استان ما سفر می‌کنند، استقبال و اقدامات خوبی انجام شده است، تا به امروز بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات اسکان رایگان و بخش عمده‌ای از آن‌ها نیز از اطعام رایگان بهره‌مند شده‌اند.
اسکندری فر تصریح کرد: در بحث اطلاع‌رسانی این پویش همکاران بنده تنها به فضای مجازی اکتفا نکردند و تابه‌حال بیش از ۲ هزار تراکت با موضوع تبلیغ پویش مردمی به عشق امیرالمؤمنین (ع)  بین مسافران، زائران و مردم قم توزیع کرده‌اند.
مسئول ستاد مردمی به عشق امیرالمؤمنین (ع) در ادامه تأکید کرد: بخش‌های دیگر عملیات مردمی ما مربوط به جمع‌آوری نذورات عید قربان بوده و خوشبختانه مبالغی جهت اطعام  جمع شده است که برای زائرین و نیازمندان قم هزینه خواهد شد.
اسکندری فر در پایان گفت: همه ما تلاشمان این است که در این ایام مبارک بتوانیم به بهترین شکل ممکن به مردم عزیز قم و زائرینی که به اینجا سفر می‌کنند خدمت‌رسانی داشته باشیم. از مردم عزیز قم می‌خواهم برای ما دعا کنند که در این مسیر همواره ثابت‌قدم باشیم.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/43595
اخبار مرتبط

نظرات شما