رئیس کنگره ملی شهدای قم:

۶۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ در قم رسید

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم گفت: ۶۰ فیلم مستند به نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ رسیده است که این جشنواره از برنامه‌های جنبی کنگره شهدای قم محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن موحدی ابراز داشت: در دیداری که سال گذشته دست‌اندرکاران کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان تأکید کردند از ظرفیت‌های استان قم برای معرفی حماسه‌های دفاع مقدس استفاده شود و باید تمام قامت از این میراث ماندگار حفاظت کرد.
وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری این بود که قم شهر سرآمد شهادت و سرافرازی است و امروز یاد و نام شهدا باید با آثار هنری به مردم‌ معرفی شود و با زبان فیلم‌ مستند این کار انجام شود.
وی افزود: این فرمایش محقق شد و برای اولین‌بار بعد از انقلاب جشنواره فیلم مستند دفاع مقدس به این ‌گستردگی در حوزه مستند شهید و شهادت در قم برگزار و برای آن فیلم تولید شد.
موحدی گفت: سوژه‌های مربوط به سرداران و شهدای شاخص دفاع مقدس قم در ابتدا در ۱۴۰ مورد دسته‌بندی شد و بعد از مشاوره‌ای که با مشاورین نظامی و محتوایی انجام شد ۶۰ سوژه احصا شد و به‌عنوان سوژه کنگره شهدای قم در اختیار فیلمسازان قرار گرفت.
وی ادامه داد: زحمات بی‌دریغ فیلمسازان متعهد در قم را شاهد بودیم و با افتخار ۶۰ فیلمساز از قم برخاست که جملگی بومی بودند و کارگردانان، کارهای فاخری که در شأن ملی باشد تولید کردند.
رئیس کنگره ملی شهدای استان قم افزود: مستندها بعد از تولید در کمیته محتوایی با حضور فیلمساز و کمیته فنی بازبینی و رفع ایراد شد و به مرحله نهایی رسید.
وی بیان کرد: مرکز گسترش سینما حقیقت سه نفر از بهترین داوران خود را برای جشنواره ۱۷ مشخص کرد تا فیلم‌ها را داوری و بهترین‌ها را انتخاب کنند و نتیجه در اختتامیه جشنواره اعلام شده و از برترین‌ها تجلیل می‌شود.
موحدی با اشاره به برگزاری بخش آرای عمومی گفت: در این بخش برای نظرات مردم اهمیت قائل شده‌ایم و به بهترین مستند دارای آرای مردمی هدیه‌ای تعلق خواهد گرفت هم چنین جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به مستند برگزیده اهدا می‌شود.
وی هم چنین از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و سپاه استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و شهرداری قم برای همکاری در برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ تقدیر کرد.
داود جلیلی مسئول کمیته فنی جشنواره ۱۷ نیز در این نشست گفت: اکران فیلم‌ها از چهارم مهرماه جاری و ساعت ۱۶ شروع می‌شود.
وی افزود: در هر روز سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای برای اکران ۵۹ فیلم خواهیم داشت که تا یازدهم مهر اکران می‌شود.
وی مکان اکران فیلم‌ها را سالن همایش شهید آوینی قم و زمان برگزاری اختتامیه را ۱۳ مهرماه عنوان کرد.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45346
اخبار مرتبط

نظرات شما