هر روز با یک شهید؛

اتحاد مردم با روحانیت از ارکان پیروزی ملت است

با اتحاد مردم و روحانیت کارهاى بسیار مثبت انجام مى‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهید ابوالفضل سعادت خوانی فرزند محمد سلطان در تاریخ بیست و یکم دی‌ماه ۱۳۴۳ در شهر قم در محله خاکفرج، دیده به جهان گشود.

 سرانجام در تاریخ بیست و چهارم مردادماه ۱۳۶۴، در عملیات ظفرمندانه عاشورا در منطقه چنگوله بر اثر اصابت ترکش به‌تمامی بدنش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر قم آرام‌گرفته است.

 در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
 قال علی «ع» نهج‌البلاغه برانگیختن مردم برای پیکار با شرکشان است.

 به خدایم سوگند من در پیکار آنان که با حق و عدالت به ستیزگی می‌پردازند و هرج‌ومرج و آشوب به راه می‌اندازند نوش و سازش روا نمی‌دارم.

 ای بندگان خدا از خدا نپرهیزید و به او رو بیاورید و به راهی که پیش پایتان گذاشته بروید و به آنچه فرموده است رفتار کنید.

 علی ضامن پیروزی شماست دیریازود آن را خواهید یافت.

 
 جهاد در راه خدا؟ جهاد یکی از درهای بهشت است که خدا آن را به روی دوستداران خود می‌گشاید. جهاد پایه دین‌داری و مایه پرهیزگاری و دژ جاویدان و نشانه ایمان است. هرکس از آن روی برگرداند ایزد جامه خاری برتن او بپوشاند و به بلا دچار سازد و به سستی و خاری؟ به‌روی‌چشم و دلش پرده حرمان بکشد تا دیگر در جهان مزه خوشی نچشد، همواره از این‌وآن فحش و تو سری بخورد و تا جان دارد از زورگویی و ستم دژخیمان رنج ببرد.

 توصیه‌های شهید

 یتیمان را هیچگاه فراموش ننمایید و پیوسته در صدد اطعام آنان برآیید.
 حرمت همسایگانتان را نگه دارید؛ زیرا توصیه‌شده پیامبرتان هستند.
 قرآن را در گوشه‌وکنار ننهید و به دیگران فرصت ندهید که در اجرای دستورهای آن بر شما پیشی بگیرند.
 از نماز غفلت نکنید که نماز ستون دینتان است.
 خانه خدایتان را از یاد نبرید و تا زنده‌اید آن را خالی نگذارید.
 از جهاد در راه خدا باید که یک یکتان برای پیش برد آیین پاک او از جان و مال و زبان خود دریغ نورزید.

 
 خاک و کشور عزیز اسلامی ما از هر طرف مورد هجوم مزدوران و جیره‌خواران شرق و غرب گرفته است این جانب برای لبیک گفتن به هل من ناصر ینصرنی امام می‌روم به جبهه‌های حق علیه باطل تا بانک لااله‌الاالله در جهان طنین نیفکند و از پا نخواهم نشست.

 امت شهیدپرور ایران، بدانید زمانی انقلاب ما شکست بردار خواهد بود که روحانیت در صحنه نباشد؛ مبادا از روحانیت دست کشیده و به دنبال بنی‌صدرها بروید و گول جو سازی‌های آن‌ها را بخورید و همیشه هرچه امام می‌گوید عمل کنید که با عمل‌کردن شما مشت محکمی بر دهان آمریکای جهان‌خوار و عیادیش زده می‌شود، همیشه دعایتان این باشد که خدا عمر امام ما را طولانی بگرداند.
 این امام است که می‌فرماید: با اتحاد مردم و روحانیت کارهای بسیار مثبت انجام می‌گیرد. آن کسانی که با روحانیت مخالف‌اند در صددند تا نقطه‌ضعفی پیدا کنند؟
 هرکجا دست‌هایی را یافتند که می‌خواهند بین خود روحانیون و روحانیت و مردم اختلاف ایجاد نماید جلویش بایستند.

 چند کلمه با پدران و مادران

 آیا مگر امام حسین نبود که باآن‌همه دشمن دین خدا باآن‌همه کفر می‌جنگید و آیا مگر حسین نبود که جان داد، خون داد، فرزند داد، همه در راه خدا بود، همه فی‌سبیل‌الله بود، آیا حسین فرزندان و اهل‌بیت خود را دوست نداشت؟ بلی دوست داشت حتی از ما بیشتر؛ می‌دانید چرا بیشتر دوست داشت؟ برای این که ایمانی قوی‌تر داشت، پس ما باید ره روی راه حسین و شهدای راه خدا باشیم. والسلام

 در دومین وصیت‌نامه شهید ابوالفضل سعادت خوانی می‌خوانید.
 
 ولاتحسبن‌الذین قتلوافی‌سبیل‌الله امواتا بل احیاءعندربهم یرزقون «آل‌عمران ۱۶۹»

 اینجانب ابوالفضل سعادت خانی وصیت می‌نمایم .
 حال که کشور عزیزمان از هر طرف مورد هجوم دشمنان اسلام و بشریت قرار گرفته این جانب در خانه نشستن را ننگ می‌دانم و می‌روم به‌سوی جبهه جنگ حق علیه باطل تا شاید با خون ناچیز من درخت اسلام پهناورتر شود.

 از پدر گرامی و مادر مهربان خود می‌خواهم که بعد از شهیدشدن من دنبال جنازه من گریه نکنند و لباس سیاه نپوشند که با گریه‌کردن شما باعث شادی دشمنان اسلام و امام می‌گردد و برای این جانب سه سال نماز و روزه بخرید و مرا در شاهزاده طیب‌وطاهر دفن نمایید.

 هرگونه ناراحتی از دست این جانب دارید امیدوارم به بزرگی خود ببخشید و کتاب‌های مرا وقف مسجد محل نمایید.

 نابود باد دست منافقین جنایت‌کار، برقرار باد پرچم عدل لااله‌الاالله به رهبری روح‌الله.
 ابوالفضل سعادت خانی



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46060
اخبار مرتبط

نظرات شما