معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم:

۲ هزار سوادآموز در قم مشغول تحصیل هستند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار سوادآموز در قالب ۱۰۰ کلاس درس در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامرضا رضایی افزود: هم اینک ۹۸ درصد مردم استان از نعمت سواد برخوردار هستند؛ اما به‌خاطر مهاجرپذیر بودن قم نرخ بی‌سوادی طی سال‌های اخیر به صفر نرسیده است.
وی با بیان اینکه نرخ سوادآموزی در قم به دلیل مهاجرپذیر بودن و حضور پرتعداد اتباع همچنان پویا و دامنه پرفعالیتی دارد، گفت: انسداد مبادی بی‌سوادی یکی از طرح‌های مهمی است که در سطح استان برای جلوگیری از ترک تحصیل دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت: ۱۷ دستگاه عضو ستاد پشتیبانی از سوادآموزی هستند که عمده وظیفه این ستاد شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و معرفی آن به مراکز متولی است.
رضایی اضافه کرد: تا پایان دی‌ماه نام‌نویسی برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی قم ادامه خواهد داشت و برای ثبت‌نام متقاضیان نیز هیچ سقف سنی وجود ندارد.
وی گفت: شهروندان قمی برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری کلاس‌های سوادآموزی می‌توانند با شماره‌های ۳۲۹۳۱۸۲۰ و ۳۲۹۱۱۸۲۰ تماس حاصل کنند.
وی با بیان اینکه کلاس‌های سوادآموزی به‌صورت رایگان است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد انگیزه و کاهش هزینه‌های احتمالی، مشوق و بسته‌های تحصیلی در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد.
رضایی بیان داشت: هم اینک در سطح استان قم حدود ۱۰۰ آموزش‌دهنده فعال هستند که همه ساله دوره‌های ارتقای سطح علمی و تکنیک‌های نوین آموزشی برای آنان ارائه داده می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47062
اخبار مرتبط

نظرات شما