استاندار قم:

اماکن مهم انقلابی قم در دهه فجر شاهد برگزاری برنامه‌های ویژه باشند

استاندار قم گفت: اماکن مهم انقلابی قم چون بیت امام (ره)، مدرسه فیضیه و گلزار شهدا در ایام‌الله دهه فجر امسال باید شاهد برگزاری برنامه‌های ویژه باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمد آقامیری روز شنبه در ستاد بزرگداشت دهه فجر استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، قم را خاستگاه انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: این مکان‌های انقلابی شهر قم باید با شیوه‌های مناسبی به نسل نوجوان و جوان معرفی شوند.
وی بیان کرد: رسانه‌ها از جمله صداوسیما باید برنامه‌سازی گسترده داشته باشند و شاهد ساخت مستندهای مقایسه‌ای از وضعیت دوران شاهنشاهی و جمهوری اسلامی از سوی آن‌ها باشیم.
استاندار قم در ادامه با اشاره به این‌که‌ عده‌ای سعی دارند چهره منحوس رژیم پهلوی را پاک کنند گفت: افرادی در حال حاضر در کشور و در استان قم داریم که زیر سخت‌ترین شکنجه‌های افراد ظالم رژیم شاه قرار داشتند و آنان می‌توانند شاهدی گویا برای بیان جنایت‌های رژیم پهلوی باشند.
وی ادامه داد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر باید به سراغ این افراد برویم و آن‌ها قطعاً نکات قابل‌توجهی برای بیان به نسل نوجوان و جوان دارند.
آقامیری تأکید کرد: نسل جوان باید از سوی ما آگاه شوند که ایران چگونه از کشوری که هیچ تولید صنعتی و محصول ملی نداشت در حال حاضر به جمع ابرقدرت‌های جهان در موضوعاتی چون تولید ماهواره، تولیدات صنعتی و... رسیده است.
وی افزود: رسیدن به قدرت اول منطقه و جهان اسلام در نگاه توسعه‌ای بنیان‌گذار انقلاب همچنین مقام معظم رهبری قرار دارد و این دقیقاً همان چیزی است که در باور مسئولان دوران پهلوی گنجیده نمی‌شد.
استاندار قم ادامه داد: مسئولان دوره ستم‌شاهی در حدی کشور را ضعیف کرده بودند که ارزش یک سگ آمریکایی از جان یک هم‌وطن ایرانی بیشتر بود.
وی بیان کرد: رژیم شاه و پدر ملعون او که روح استبداد و خفقان را در کشور گسترانیده بودند، راه برای نفس‌کشیدن همه جریان‌های اجتماعی بسته بودند؛ ولی امروز ایران به کشوری مبدل شده است که هر یک ونیم سال مردم را به صندوق‌های رأی دعوت می‌کند تا خودشان برای آینده خود تصمیم بگیرند.
آقامیری گفت: اکنون عده‌ای از سلطنت‌طلب‌ها به دنبال پاک‌کردن چهره منحوس افرادی هستند که هنوز جای تازیانه خفقان و شکنجه‌ها، تاراج‌ها و وطن‌فروشی‌ها و استبداد آن‌ها روی پیکر مردم کشورشان نقش بسته است و دراین‌بین نوجوانان و جوانان ما که در فضای مجازی حضور دارند از مسائلی که ذکر شد کمتر خبر دارند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی مسئله جهاد تبیین، رکنی اساسی از فعالیت‌های فرهنگی است و باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف به مردم معرفی شود.
استاندار قم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف گفت: از نظر شاخص‌های توسعه، درصد امید به زندگی، رشد سطح زندگی و بهداشت، درآمد پایدار و قدرت خرید مردم، افزایش سطح رفاه عمومی و... به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان دورانی که سلطنت‌طلبان به‌عنوان عصر شکوفایی ذکر می‌کنند را با دستاوردهای انقلاب اسلامی مقایسه کرد.
وی ادامه داد: در ایران عصر پهلوی هیچ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کشور وجود نداشت که از طبیعی‌ترین امکانات شهرسازی بهره‌مند باشد. هیچ روستایی نیز در آن دوران در کشور آب و برق و گاز نداشت درحالی‌که امروز روستاهای ما بهره‌مندی گسترده‌ای از خدمات اقتصادی، فنی، رفاهی و بهداشتی دارند.
استاندار قم در ادامه سخنانش با اشاره به این‌که‌ شاخص امید به زندگی در ایران از ۶۱ به ۷۳ سال رسیده است گفت: عده‌ای در حال حاضر در فضای مجازی به سم‌پاشی و بیان مطالب خلاف واقع اقدام می‌کنند و این به دلیل آن است که آمار خدمات انقلاب اسلامی به‌خوبی به مردم بیان نمی‌شود.
وی تصریح کرد: مدیران و اهالی فرهنگ و جبهه انقلاب اسلامی باید جهاد تبیین و آشناکردن جوانان با واقعیت آثار انقلاب اسلامی و ماهیت دوران طاغوت را در دستور کار خود داشته باشند.
آقامیری افزود: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین شرایط خاص وقوع انقلاب اسلامی و ریشه‌های انقلاب از جمله فساد گسترده و تاریخی ناشی از استبداد و ذلت در مقابل بیگانگان مهم‌ترین بایسته‌های فرهنگی ایام دهه فجر محسوب می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47222
اخبار مرتبط

نظرات شما