خواهران حافظ قرآن کریم مطرح کردند؛

پدر کارگری که فرزندان قرآنی تربیت کرد

حافظ قرآن کریم گفت: پدرم کارگر است هر روز بعد از نماز صبح قرآن قرائت می‌کند و ما را نیز به حفظ قرآن تشویق می‌کرد اکنون چهارخواهر حافظ قرآن شدیم.

سی‌امین دوره مسابقات بسیج کشور در سه بخش گروهی، خانوادگی و فردی در قم در حال برگزاری است جوانان و نوجوانان زیادی از شهرهای مختلف ایران در این مسابقات شرکت کردند با دو خواهر اهل کاشان که به‌صورت گروهی در بخش حفظ رقابتی مسابقات شرکت کردند گفتگویی داشتیم.

ریحانه امامی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»
​​​​ گفت: حافظ ۲۲ جزء از قرآن کریم هستم و به همراه خواهرم رقیه که حافظ ۱۹ جزء قرآن است در بخش گروهی و حفظ رقابتی مسابقات قرآن بسیج کشور شرکت کردیم.

حافظ قرآن کریم بیان داشت: پدرم همیشه بعد از نماز صبح قرآن قرائت می‌کرد و فضای قرآن در منزل ما حاکم بود و من نیز به قرائت و حفظ قرآن علاقه پیدا کردم وقتی پنجم دبستان بودم حفظ قرآن کریم را از جزء سی شروع کردم، به پیشنهاد پدرم به‌صورت تخصصی وارد کلاس‌های حفظ قرآن کریم شدم.

وی اضافه کرد: به توصیه پدرم عمل کردم و وارد کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن کریم شدم و از سن سیزده‌سالگی به‌صورت تخصصی حفظ قرآن کریم را از جزء یک آغاز کردم ما پنج خواهر و دو برادر هستیم که چهارخواهر جز حافظان قرآن کریم هستیم و یک خواهر و دو برادر دیگرم نیز کوچک هستند؛ اما خانواده ما تصمیم دارند آن‌ها نیز جزو حافظان و قاریان قرآن باشند.

امامی بیان داشت: حفظ قرآن کریم را تا سی جزء کامل آن ادامه خواهم داد مادرم خانه‌دار و پدرم کارگر است؛ اما به مسئله قرآن بسیار اهمیت می‌دهند و پیشنهاد حفظ و قرائت قرآن را پدرم به ما داد برادرم با این‌که سن کوچکی دارد وقتی می‌بیند ما خواهران در منزل قرآن حفظ می‌کنیم در کنار ما نشسته و او نیز قرآن را تکرار می‌کند و می‌گوید من هم بزرگ شدم می‌خواهم حافظ قرآن شوم.

حافظ قرآن کریم اضافه کرد: والدینم مخصوصاً پدرم همیشه محیط خانه را برای حفظ قرآن برای ما آماده می‌کردند و از ما حمایت می‌کردند و هیچ‌وقت ما را مجبور به حفظ و قرائت قرآن نمی‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن هرگز مانع انجام فعالیت‌های روزانه و ازجمله درس‌خواندن ما نشده است و حتی قرآن در بسیاری از جهات به درس‌خواندن ما نیز کمک کرده است از این‌که وارد این راه شده‌ام و قرآن را انتخاب کردم بسیار راضی هستم.

رقیه امامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: کلاس هفتم هستم و ۱۹ جزء قرآن را حفظ هستم و در بخش حفظ رقابتی پانزده جزء قرآن کریم همراه با خواهرم در مسابقات قرآن بسیج کشور شرکت کردم و تمام تلاشم را برای مسابقات کردم حتی اگر رتبه نیز کسب نکنم می‌دانم که تمام تلاشم را کردم و بعدازاین هم به روند حفظ و قرائت قرآن ادامه خواهم داد.

وی تصریح کرد: قرآن بسیار در زندگی به من کمک کرده است گاهی اوقات که ناراحت می‌شوم قرآن را بازکرده و چند صفحه از آن را می‌خوانم قرآن واقعاً به من آرامش می‌دهد قرآن هیچ‌وقت باعث نشده که از کارهای دیگرم از جمله درس‌خواندن و کمک به مادرم و بقیه تفریحاتم باز بمانم.

حافظ قرآن کریم بیان داشت: قرآن تأثیر زیادی روی اخلاق من در خانه، مدرسه و درس‌خواندن من داشته است پدر و مادرم در راه حفظ و قرائت قرآن از من و خواهرانم بسیار حمایت می‌کنند و گاهی که در مسابقات قرآن رتبه کسب نمی‌کردم حرف‌های امیدوارانه آنها به من آرامش می‌داد و صحبت‌هایی می‌کردند که من برای مراحل بعدی و دیگر برنامه‌ها تلاش بیشتری داشته باشم.

امامی افزود: به کسانی که هنوز قرآن را شروع نکردند می‌گویم حتی اگر نمی‌خواهید قرآن را حفظ کنید روزی یک صفحه از قرآن را بخوانید مطمئن باشید تأثیر آن را در روحیات خود و زندگی خود خواهید دید.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47365
اخبار مرتبط

نظرات شما