عضو خبرگان رهبری مطرح کرد:

حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای دختران و بانوان

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شخصیت و علم حضرت معصومه (س) بسیار برجسته بوده است، گفت: امروز دختران و بانوان می‌توانند در ابعاد مختلف زندگی خود از سبک و سیره حضرت معصومه (س) الگو بگیرند.

آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به دهه کرامت و تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) دو عنوان دارند. یک عنوان این که هم دختر امام هستند و هم خواهر امام و هم عمه امام هستند. این خود فی‌نفسه امر بسیار مهم است.
وی ادامه داد: در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) که از سوی ائمه طاهرین گفته شده است، «عِندَ الله شأناً من الشأن» این شخصیت و عزت برای خود حضرت معصومه است که یک عزتی خداوند به او داده است و آن چنان مقام این حضرت بالاست که افرادی که خود در مسائلی دینی مرجع و ستون دین هستند پروانه این شمع می‌شوند و در کنار حضرت معصومه (س) می‌ایستند دست به ضریح می‌گیرند و با اشک و آه و گریه از این بی‌بی دوعالم التماس دعا و نزول برکت را می‌خواهند.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی مراجع بزرگ اسلام در کنار این شخصیت بزرگ قرار می‌گیرند گویی بچه‌ای در کنار مادر قرار گرفته است که این بزرگی و عظمت این بانوی بزرگ را می‌رساند.
وی ابراز داشت: فرمودند برای خداوند حرمی است آن مکه، برای پیغمبر خدا حرمی است آن هم مدینه، برای امیرالمؤمنین حرمی است آن هم نجف و حرم ما اهل‌بیت (ع) قم است که این به برکت وجودی حضرت معصومه (س) است.
آیت‌الله توکل تصریح کرد: هر چه علم انسان بالاتر برود به واقعیت‌های دنیا بیشتر پی خواهد برد. حضرت معصومه (س) از لحاظ علمی بانوی محدثی بودند و امام هفتم در شأن ایشان «فداها ابوها» یعنی پدرش فدای او را بیان کرده‌اند.
وی گفت: ایشان وقتی سفر خود را برای دیدن امام و برادر خود به سمت خراسان شروع می‌کند یک دید ظاهری این است که ایشان برای دیدن برادر خود یعنی امام رضا (ع) به این سفر می‌رود، اما این بانوی بزرگ از این قیدهایی که ما داریم فارغ هستند. ما نزدیکان خود را دوست داریم؛ چون برادر، پدر، مادر و... ما هستند. اما برای حضرت معصومه اینها ملاک اصلی نیست و به کارهای خود نگاه قربت الله دارند. ایشان این مسیر طولانی را طی می‌کنند تا به امام‌زمان خود برسند تا امام‌زمان خود را ملاقات کنند.
این استاد برجسته حوزه تأکید کرد: امروز الگوی دختران و جوانان می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگ باشد. حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای هر شخصی است منتها هر کسی به‌اندازه درک و ظرفیت معنوی خود می‌تواند بهره‌مند شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/48777
اخبار مرتبط

نظرات شما