معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم مطرح کرد:

ترویج روحیه ایثارگری با اردوی راهیان نور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه حدود دو هزار نفر به اردوهای راهیان نور شمال غرب اعزام می‌شوند، گفت: اردوهای راهیان نور در واقع باعث حفظ و ترویج روحیه ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت در جامعه می‌شود.

امیر جعفری در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اردوهای راهیان نور شمال غرب، اظهار داشت: اردوی راهیان نور شمال غرب در سال‌های قبل در ایام نوروز برگزار می‌شد؛ اما امسال به دلیل هم‌زمانی نوروز با ماه مبارک رمضان این اردو در ایام تابستان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ثبت‌نام از هفته‌های قبل در پایگاه‌های بسیج صورت‌گرفته است و علاقه‌مندان ثبت‌نام کرده‌اند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه در تلاش هستیم اردوی راهیان نور امسال باشکوه برگزار شود، گفت: طبق ثبت‌نام‌ها حدود دو هزار نفر از بسیجیان استان که متقاضی هستند به این اردو اعزام خواهند شد.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها اعزام‌ها از ابتدای مردادماه در قالب کاروان‌های چهار اتوبوس از شهر قم به سمت یادمان‌های شهدا در غرب حرکت خواهند کرد.
جعفری با اشاره به سین حرکت کاروان‌ها، ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی هر اردوی راهیان نور در چهار روزه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان از مناطق عملیاتی بانه، یادمان‌های سیران بند، بوالحسن، بلفت، دوپا زا، تپه‌های الله‌اکبر و محل شهادت شهید زین‌الدین بازدید می کنند.
وی اضافه کرد: همچنین طبق هماهنگی انجام شده همه کاروان‌ها در مسیر بازگشت در روز چهارم از باغ‌موزه دفاع مقدس همدان هم بازدید خواهند کرد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه با مساعدت فرمانده سپاه قم سعی شده شرکت‌کنندگان هزینه خیلی کمی پرداخت کنند، تصریح کرد: یکی از اهداف ما در راهیان نور امسال بازدید از مناطق عملیاتی است که کمتر کسی به آنجا می‌رود و در واقع گمنام است باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این اردوهای راهیان نور غرب و یا جنوب افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور در واقع همراهی با شهداست و شرکت‌کنندگان می‌توانند در این سفر عبرت‌های بسیاری را کسب کنند.
جعفری با اشاره به اینکه مردم با حضور در راهیان نور جان‌فشانی‌های شهدا را مرور می‌کنند، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور در واقع باعث حفظ و ترویج روحیه ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت در جامعه می‌شود.


انتهای خبر /160


http://qomefarda.ir/49778
اخبار مرتبط

نظرات شما