انواع ورق استیل میرور و ورق استیل طرح دار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در حال حاضر استفاده از کاور های استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و حرارت، استحکام، خاصیت ضد زنگ بودن، ظاهر زیبا، طول عمر بیشتر، بازیافت پذیری استیل و ویژگی های بسیار دیگری از این دست، بسیار مورد توجه است. از کاور های استیل می توان برای محیط های مرطوب مثل سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، استخر، نمای بیرونی ساختمان ها به دلیل لزوم مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی، ساختمان سازی و...اشاره کرد.
در حقیقت استفاده از ورق های استیل ضد زنگ هم موجبات رعایت بهداشت و هم جنبه زیبا سازی و افزایش طول عمر را دارد. برای هرکدام از انواع روکش ها ما نیاز به ورق های استنلس استیل با نمای خارجی چشم نواز داریم که در انواع مختلف مانند ورق استیل میرور، ورق استیل دانه گندمی و ورق استیل طرح دار وجود دارد که در ادامه به اختصار و بررسی هریک میپردازیم.


 انواع ورق های استیل دکوراتیو
ورق استیل میرور
ورق استیل میرور یکی از پرکاربردترین انواع ورق استنلس استیل در طراحی دکوراسیون داخلی میباشد. داشتن ظاهر زیبا، سطح براق و جلا پذیر، فرم پذیری راحت و مقاومت در برابر رطوبت، خش، ضربه و تغییر دما مقاومت در برابر کدر شدن، شکستن و فشار، روشن کردن فضا به دلیل ایجاد بازتاب مناسب نور، امکان انجام جوشکاری روی آن و رسانای گرما بودن از ویژگی هایی ست که باعث شده ورق استیل میرور برای کاربرد های مختلفی مورد توجه باشد.
ورق استیل میرور در رنگ و ابعاد متنوعی تولید می شوند از جمله رنگ های نقره ای، مشکی، مسی، آبی کاربنی و طلایی و ضخامت های 0.4، 0.5، 0.6،0.7،0.8.
ورق های استیل دکوراتیو غالبا در دو گرید 430 و 304 به بازار عرضه میشود که گرید 430 اصطلاحا بگیر و دارای خاصیت مغناطیسی میباشد اما گرید 304 نگیر است. فولاد ضد زنگ 430 در گروه فولادهای فریتی و فولاد های ضد زنگ 304 و 316 در گروه فولادهای آستنیتی قرار دارند و به دلیل به کار رفتن نیکل در ساختار استیل آستنیتی قیمت آن نیز نسبت به گرید 430 بیشتر است.

ورق استیل طرح دار
ورق استیل طرح دار نوعی از ورق استیل های دکوراتیو است که بعد از اینکه مشابه سایر انواع ورق استیل تولید شد با استفاده از نورد گرم یا سرد یا فشار های مکانیکی دارای طرح هایی به صورت سه بعدی با با برجستگی و فرورفتگی میشود. ورق استیل طرح دار دارای الگو و طرح هایی در یک یا دو طرف ورقه می باشد.
علاوه بر اینکه به دلیل این پرداخت ها این نوع ورق دارای ظاهر چشم نواز تری میباشد مقاومت بیشتر در برابر خط و خش نسبت به نوع بدون طرح از خود نشان میدهد. ورق استیل طرح دار در رنگ های متنوع از جمله آبی، نقره ای، طلایی و... در بازار عرضه میشود. توجه داشته باشید که به علت مراحی پرداخت طرح قیمت ورق استیل طرح دار نسبت به ورق استیل میرور بیشتر میباشد.
طرح های ایجاد شده تنوع بسیاری دارند که یکی از رایج ترین انواع آن، ورق استیل دانه گندمی میباشد که بسیار هم پرکاربرد است. ورق استیل دانه گندمی نیز مانند سایر ورق های استیل زنگ نزن دکوراتیو مقاوم به حرارت، فشار و مستحکم میباشد که البته به دلیل طرح های ایجاد شده نسبت به انواع ورق استیل میرور به خش و خط مقاومت بیشتری دارد.

کاربرد ورق های استیل دکوراتیو
همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد با توجه به ویژگی های مفید کاور های استیل این ورق ها استفاده های متعددی دارند که یکی از مهم ترین آن ها در صنعت ساختمان سازی برای مصارفی چون روکش درب های ورودی، روکش درب و کابین آسانسور و روکش ستون های مراکز خرید میباشد.
روکش ستون های قابل دید در مراکز خرید و مکان های عمومی از نظر پتانسیل های زیباسازی در طراحی از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد و خاصیت های منحصر به فرد ورق های استیل مثل فرم پذیری راحت برای پوشش ستون ها باعث شده تا ورق های استیل بهترین انتخاب برای روکش ستون های مراکز خرید باشد.



استفاده از روکش های استیل برای ستون ها نیازمند زیر سازی میباشد که به دو صورت انجام میگیرد؛
  • زیر سازی فلزی : در این نوع کاور ستون ها با استفاده از ورق های استیل با ضخامت کم صورت میگیرد بنابراین برای زیر سازی آن از پروفیل های آهنی و ورق های فولادی ضخیم استفاده میشود. این نوع روکش بیشتر در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است مانند مجتمع های تجاری استفاده می شود زیرا شاسی کشی ضخیم آن مانع آسیب دیدن روکش روی ستون می شود.
  • زیر سازی پی وی سی : اگر ستون های ساختمان در در معرض اکسیژن یا رطوبت باشند مثلا در مناطق شرجی یا آشپزخانه ها از زیر سازی پی وی سی برای کاور ستون استفاده میشود. در این نوع برای روی ستون از ورق های استیل با ضخامت بالا استفاده میشود و برای زیر کار شاسی کشی ترکیبی پی وی سی و ام دی اف.

راهنمای خرید
همانطور که گفته شد باید برای مقایسه قیمت ها در نظر داشته باشید که ورق های با گرید 304 و 316 نسبت به ورق های 430، و همینطور ورق های طرح دار نسبت به ورق های بدون طرح قیمت بیشتری دارند.
البته رنگ، ضخامت و کیفیت ورق ها نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود. انتخاب ورق های دکوراتیو به دلیل تنوع بالا و کاربرد های فراوان تصمیم آسانی نیست. ما در گروه مجرب فلز کالا با تامین مدل های متنوع ورق استیل طرح دار و همچنین ورق استیل میرور از بهترین برند های جهانی آماده ی خدمت رسانی به شما گرامیان هستیم و شما را در انتخاب مناسب ترین گرید و ضخامت و نوع ورقه راهنمایی میکنیم.
گروه فلز کالا دارای 25 سال سابقه در زمینه ی واردات انواع بیشماری از ورق های دکوراتیو بوده و با دارا بودن کالکشن بی نظیر از طرح ها ی مختلف حتما انتظار شما را برآورده خواهد کرد. برای مشاهده ی انواع محصولات ما از وبسایت ما به آدرس www.felez.org  دیدن فرمایید و یا میتوانید با شماره های زیر جهت مشاوره و راهنمای خرید تماس بگیرید
02122011620




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35568
اخبار مرتبط

نظرات شما