رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

اجرای راهبرد تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: باتوجه‌به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه خودکفایی و تأمین امنیت غذایی مردم، راهبرد تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در قم ضمن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با جدیت دنبال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدرضا حاجی‌رضا بیان داشت: باتوجه‌به این که اعتقاد داریم تکمیل زنجیره تولید محصولات غذایی موردنیاز مردم از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم است، فعالیت‌های خوبی در این بخش به‌خصوص در حوزه تولید محصولات دامی همچون مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز صورت‌گرفته است.

 وی با اشاره به رویکرد حمایتی سازمان جهاد کشاورزی قم از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان، افزود: براین‌اساس در ۲ سال گذشته ۶۰ مجوز تأسیس و ۴۱ مورد پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی در قم برای سرمایه‌گذاران صادر شد.

 وی ادامه داد: همچنین در این مدت اقدام‌های لازم برای تکمیل و راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان با همکاری بانک‌ها و پرداخت تسهیلات موردنیاز به متقاضیان صورت گرفت و ما توانستیم در مسیر پایداری سطح تولید محصولات کشاورزی، ۷۳ مورد طرح نیمه‌تمام را در این بخش تکمیل کنیم.

 بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در سال جدید نیز به‌منظور تأمین امنیت غذایی پایدار، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

 گفتنی است پنج درصد از اشتغال مولد و پایدار قم مرتبط با بخش کشاورزی است و تولیدات این بخش ارزش‌افزوده خوبی برای استان ایجاد کرده است.

 به‌طورکلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

 بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48521
اخبار مرتبط

نظرات شما