رییس سازمان جهاد کشاورزی قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

طی دو سال همه اراضی کشاورزی قم سنددار می‌شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه طی دوسال آینده تمامی اراضی کشاورزی قم سند دار می شوند گفت: ۱۱۳ پلاک از ۴۱۳ پلاک شناسایی شده اراضی کشاورزی قم در ۱۰ ماه گذشته سند دار شده اند.

محمد رضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در حوزه سند دار کردن اراضی کشاورزی خلا هایی بود که سال بخش کشاورزی با آن درگیر بود  و این موضوع در استان قم پیگیری شد تا بخش کشاورزی هویت دار شود.


حاجی رضا ادامه داد: کشاورزی که می خواهد روی زمین کار و فعالیت کند باید مدرک و سندی دال بر اینکه زمین برای وی است ندارد اگر هم مدرکی داشته باشد یک قولنامه دستی است که مسائل و مشکلات خاصی را در پی داشت و یکی از مشکلات محاکم قضایی مربوط به همین عدم سند داشتن اراضی کشاورزی بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی هویت دار کردن  و پیگیری سند دار کردن اراضی کشاورزی بود در همین راستا در جهاد کشاورزی استان زمانبندی انجام شده تا با تعامل و همکاری جهاد کشاورزی استان و اداره کل منابع طبیعی با برنامه ریزی صحیح مشکلات حل شود.

وی افزود: طی ۱۰ ماه با تعاملات انجام شده  از ۴۱۳ پلاک  شناسایی شده اراضی کشاورزی قم ۱۱۳ پلاک آماده سند گذاری هستند و ۲۳ هزار هکتار از ۱۰۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی قم تعیین تکلیف شد است و به طی مراسم افتتاح پروژه های کشاورزی برخی از سندهای اراضی کشاورزی به صاحبان اعطا شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: طی یک برنامه زمانبندی دوساله به دنبال این هستیم که کلیه اراضی کشاورزی استان سند دار شوند زیرا با این کار کشاورز هویت دار می شود.

حاجی رضا در پاسخ به این سوال که استقبال کشاورزان قم از این طرح چطور بود؟ گفت: خوشبختانه تعاملات خوبی با کشاورزان انجام شده البته هنوز نیازمند کار بیشتری است زیرا کشاورزان مسائل و مشکلاتی دارند که باید با برگزاری کلاس های توجیحی و آموزشی همکاری ها بیشتر شود اولین جلسه هفته گذشته در شهرستان جعفرآباد با حضور فرماندار امام جمعه و اعضای شورای جعفریه  و دهیاران زیر مجموعه روستاهای تحت پوشش جعفرآباد برگزار شد و خوشبختانه یک انسجام خوب در شهرستان جعفرآباد شکل گرفته است تا اراضی کشاورزان این شهرستان سند دار شود. 

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/36116
اخبار مرتبط

نظرات شما