رئیس الحشد الشعبی:

تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در تاریخ بی‌سابقه بود / ترامپ به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در مراسم سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر جایگاه والای سرداران شهید در قلب‌های مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فالح الفیاض، رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پس از شهادتشان به نماد‌هایی تبدیل شدند که به آن‌ها اقتدا می‌شود.

به گزارش المیادین، «فالح الفیاض» با بیان این که مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در تاریخ بشریت بی سابقه بود، افزود: برخی‌ها معتقدند فرماندهان پیروزی، فقط سازندگان پیروزی بودند، ولی من می‌گویم که آن‌ها انسان ساز و سازندگان امت‌ها بودند. آن‌ها با فداکاری خود امت را ساختند.

او در ادامه افزود: دشمنان هنگامی که تصور کردند با از میان بردن شخصیت‌های بزرگ و به شهادت رساندن فرماندهان می‌توانند اراده ملت‌ها را بشکنند، اشتباه کردند و ناامید شدند. آن‌ها نمی‌دانستند که خون‌های پاک شهدا و جان فشانی و فداکاری آنها، سازنده شکوه و مجد برای هر امتی است. ما در اینجا یاد و خاطره کسانی را گرامی می‌داریم که آن‌ها را دوست می‌داشتیم، از همراهی با آن‌ها لذت می‌بردیم، از آن‌ها یاد می‌گرفتیم، آن‌ها را الگوی خود قرار می‌دادیم و دوشادوش آن‌ها برای حفظ ارزش‌ها و اصولی همکاری می‌کردیم که آن‌ها این اصول و ارزش‌ها را با شهادت خود به درجه بالایی رساندند و در زندگی خود از آن محافظت کردند و پس از شهادتشان به نماد‌هایی تبدیل شدند که به آن‌ها اقتدا می‌شود.

رئیس الحشد الشعبی خاطرنشان کرد: هر کسی با برادر عزیز حاج ابومهدی المهندس همنشین می‌شد، او را دوست می‌داشت. او همزمان دو خصلت را در خود جمع کرده بود که ممکن است در ظاهر متناقض به نظر برسد. نخست، انعطاف پذیری، روح و روان آرام و تبسم و لبخندی بود که هیچگاه از او دور نمی‌شد. دوم، سختگیری در مقابل دشمنان و برنامه ریزی، تدبیر، فرماندهی و مهندسی کردن امور. او عملا مهندس شکل گیری الحشد الشعبی و پیروزی‌ها بود. ما از او یاد می‌کنیم و از خداوند سبحان می‌خواهیم که درجه او را والا گرداند و یاد و خاطره او را در روح و روان ما و جوانان غیرتمندی که به شدت نیازمند چنین الگو‌های صالحی هستند که همه چیز خود را در راه خدا و وطن تقدیم کردند، زنده سازد.

جایگاه رفیع سردار حاج قاسم سلیمانی

فالح الفیاض همچنین تاکید کرد: حاج قاسم مرد بزرگی بود که هر کسی او را شناخته و به او نزدیک شده باشد، والاترین جایگاه را برای او قائل می‌شد. سیل عظیم مردم و میلیون‌ها انسانی که ممکن است او را ندیده باشند، اما آثار او را مشاهده کرده بودند، به اختیار کامل خود در مراسم تشییع و بزرگداشت او شرکت کردند. مراسمی که تاریخ طولانی بشریت نمونه آن را به خود ندیده است. این جایگاه، دنیایی نیست. این جایگاه بلندی است که فقط «صادقون» به آن دست می‌یابند.

سردار شهید

حاج قاسم سلیمانی به روح و روان میلیون‌ها انسان حیات دوباره داد

الفیاض در بخش دیگری از سخنانش در سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی گفت: یکی از عارفان معاصر گفته است امکان ندارد پایان زندگی انسان‌های مخلص، صادق و نزدیکان به خداوند، پایانی بدون تدبیر و برنامه ریزی از سوی خداوند متعال باشد. از این رو زندگی حاج قاسم به آن شیوه عظیم که همه چیز خود را فدا کرد و پاداش الهی و جایگاه رفیعی که در آخرت منتظر اوست و منزلت والای او در دنیا و نفوذ یاد و خاطره او در دل‌های انسان ها، باید به شهادتی این چنینی و مرگی ختم می‌شد که او را در روح و روان میلیون‌ها انسان زنده گرداند. سرنوشت انسان‌های صادق، عارف و مخلص که خالصانه در راه خدا زندگی کردند، جاودانگی و قرار گرفتن محبت آن‌ها در دل‌های همه مردم است.

ترامپ به زباله دان تاریخ می‌پیوندد

او در ادامه این سخنرانی که در فرودگاه بین المللی بغداد برگزار شد، گفت: ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جنایت برنامه ریزی شده‌ای بود. ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که به انجام این جنایت افتخار می‌کرد، یک جنایتکار بود و با این جنایت به مردم عراق و مقدسات، محرمات، قهرمانان و فرماندهان آن‌ها اهانت و بی احترامی کرد؛ اما پس از این جنایت‏، زمان زیادی نمی‌گذرد که ترامپ به زباله دادن تاریخ می‌پیوندد.

او در ادامه گفت: ترامپ حتی اکنون در میان مردم خود طرد شده است و شرکای او که در این جنایت از او حمایت و پشتیبانی کردند، اکنون در هر محفل و مکانی ضد او هستند. انتقام ما از این جنایت، حفظ خط شهداست. ما در سازمان بسیج مردمی که سازمانی رسمی و دولتی در عراق است، به حفظ میراث و خون فرماندهان شهید افتخار می‌کنیم و با مسئولیت پذیری، حفظ تعهد و امانت و نگهداری از بسیج مردمی که با خون پاک فرماندهان پیروزی آبیاری شده است، از خون آن‌ها انتقام می‌گیریم.

شهدا، فرماندهان پیروزی هستند

الفیاض با اشاره به این که سازمان بسیج مردمی، ثمره جهاد این فرماندهان است خاطرنشان کرد: من نیز مانند مرجعیت عالی آیت الله سیستانی معتقدم که شهدا، فرماندهان پیروزی هستند. شهدا فرماندهان و سازندگان پیروزی بودند، ولی در طولانی مدت، آن‌ها سازندگان انسانیت و امت زنده‌ای هستند که ذلت و خاری را نمی‌پذیرند. جایگاه شهدا در تمام مراحل تاریخ امت باشکوه و والا بوده است و در رأس شهدا، امام حسین (ع) قرار دارد.

رئیس الحشد الشعبی افزود: سازمان بسیج مردمی توسط فرماندهان پیروزی بنیان گذاشته شد، اما بقا، تقویت و تثبیت آن پس از شهادت آن‌ها بیانگر این است که این نهاد به همه مردم عراق تعلق دارد و باعث افتخار و عزت برای همه آزادگان و انسان‌های برگزیده در جهان است. ثبات و تحکیم پایه‌های بسیج مردمی و ریشه دار و منضبط بودن آن و دفاعش از ارزش‌ها و اصولی که به آن پایبند است، پاسخ بسیج مردمی به آن جنایت زشت بود. شهادت، تاجی است که آن را بر روی سر می‌گذاریم و به آن افتخار می‌کنیم و ما در این راه بهترین شخصیت‌های خود یعنی حاج ابومهدی و حاج قاسم را تقدیم کردیم. فرماندهان، آزادی ساز بودند.

فالح الفیاض همچنین افزود: برای الحشد الشعبی پس از آزادسازی مأموریت مهمی دیگری آغاز شد. پس از اینکه خطر نظامی و تهدید موجودیت عراق رفع شد این قهرمانان و برادران آن‌ها با حضور در میادین جهاد توانستند وحدت کشور و اتحاد ملت را حفظ کنند و توطئه پست و پلیدی را که خواهان شر برای ملت عراق بود، نابود کنند.

او همچنین گفت: مرحله آینده مرحله تحکیم تعهدات و تقویت بسیج مردمی برای دفاع از وطن است و اینکه بسیج مردمی وارد خدمت عمومی شود و از مردم مستضعف جانبداری کند. بسیج مردمی در مرحله آینده به صورت واضح‌تر و دقیق‌تر از همه اقدامات سیاسی به دور خواهد بود، اما در عین حال ما و همراهان مان تلاش خواهیم کرد تا از آگاهی کامل سیاسی برخودار باشیم؛ زیرا دفاع از قانون اساسی و نظام سیاسی برآمده از انتخابات، نیازمند آگاهی است. 

سردار سلیمانی

آگاهی، سلاح ویرانگر علیه دشمنان است

الفیاض تاکید کرد: جایگاه آن حادثه بزرگ که روح و روان و ضمیر‌ها را لرزاند، چشم‌ها را گریان و قلب‌ها را جریحه دار کرد، اقتضا می‌کند که ما از آگاهی برخودار باشیم. آگاهی زاد و توشه، سلاح ویرانگر علیه دشمنان و بهترین وسیله برای مقاومت در مقابل دشمنان است. نبرد با سلاح مستقیم پایان یافته و نبرد‌های دیگر از جمله نبرد سازندگی، خدمت و حفظ حاکمیت واقعی آغاز شده است و اینکه ما از منافع خود و خطرات پیرامون مان آگاه باشیم و به مرکبی برای طرف‌های ناشناخته، ارتش‌های الکترونیکی و مراکز گمراه کننده تبدیل نشویم و ان شاء الله بسیج مردمی در این مسیر الگو خواهد بود. 

فالح الفیاض در پایان گفت: ما از درگاه خداوند برای بسیج مردمی که میراث شهدا و حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس است، رشد، ثبات، استقرار و استحکام مسئلت داریم.

گفتنی است سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ترور شدند و به شهادت رسیدند



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39078
اخبار مرتبط

نظرات شما