رونمایی حزب الله لبنان از موشک‌های ضد هوایی سام ۶

حزب الله لبنان در نمایشگاه نظامی در شهر بعلبک از موشک‌های ضد هوایی سام ۶ رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حزب الله لبنان، موشک‌های ضد هوایی سام ۶ را در نمایشگاه نظامی در شهر بعلبک در شرق لبنان به نمایش گذاشت.

به نقل از تارنمای شبکه المنار لبنان، این موشک‌ها در نمایشگاهی به مناسبت ششمین سالگرد آزادسازی الجرود شرق به نمایش درآمد.

این نمایشگاه با حضور "ابراهیم امین السید" رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان و حضور گسترده مردم افتتاح شد.

این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۴۵۲ متر مربع برگزار شد و تمام تجهیزات و خودر‌های زرهی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده بود، تجهیزاتی بود که در جنگ سال‌های ۱۹۸۲، ۲۰۰۰ و جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی و سال ۲۰۱۷ با گروه‌های تکفیری، توسط حزب الله به غنیمت گرفته شده است.

ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان گفت: برای آنکه این پیروزی و دستآورد‌ها به فراموشی سپرده نشود، این نوع نمایشگاه‌ها را تدارک خواهیم دید و تجهیزات نظامی که در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید، گواهی روشن بر قدرت مقاومت و کارآمدی آنها برای شکست دشمن و ضعف آن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از پیروی برخی از حکام عرب از آمریکا بیان کرد: هیچ وقت نبوده که آمریکا با عرب‌ها همراه باشد، چون ایالات متحده به دنبال منافع خود است.

حزب الله لبنان ۲۱ مرداد نیز تصاویری از سامانه موشکی «ثارالله» را منتشر کرد.

این سامانه یک سلاح ضد زره است که برای شلیک موشک‌های کورنت در نظر گرفته شده و از ۲ پرتابگر تشکیل شده و دقت اصابت و انهدام اهداف و قابلیت استفاده در روز و شب را دارد و به راحتی قابل جابجایی و مانور است.

سامانه موشکی ثارالله سال ۲۰۱۵ به تشکیلات مقاومت اسلامی رسیده و در چند میدان از آن استفاده شده که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

حزب الله ۳۱ اردیبهشت گذشته و چند روز مانده به بیست و سومین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنوب لین کشور رزمایش برگزار کرد.

این رزمایش در یکی از پادگان‌های حزب الله در جنوب لبنان نزدیک به منطقه ملیتا برگزار و در آن از گلوله‌های جنگی استفاده و موشک‌ها و خودرو‌های نظامی به نمایش گذاشته شد.

در این رزمایش یگان‌های تخصصی از رسته‌های مختلف نظامی حزب الله لبنان حضور داشتند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44844
اخبار مرتبط

نظرات شما