ایران چند روزه می تواند اورانیوم را در سطح سلاح هسته‌ای غنی سازی کند!

بیش از نیمی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به تقویت روابط ایران با روسیه و چین از رئیس جمهور کشور خود خواستند تا از تهدید بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ، ۲۴۹ قانونگذار آمریکایی، شامل ۱۳۳ دموکرات و ۱۱۶ جمهوری‌خواه در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از او خواستند تا به منظور متوقف کردن پیشرفت هسته‌ای ایران اقدامات سختگیرانه‌تری در قبال این کشور به کار گیرد.

این نمایندگان در نامه خود که توسط وب سایت جوئیش اینسایدر منتشر شده است، نسبت به سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی شده‌اند که ایران طی تنها چند روز قادر خواهد بود اورانیوم را در سطح لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای غنی‌سازی کند.

آنها همچنین با تکرار ادعاها علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران خواستار هماهنگی واشنگتن با متحدان خود برای اجرای مکانیسم تعیین شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به منظور بازگرداندن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در صورت عبور این کشور از غنی‌سازی ۹۰ درصد شدند.

این قانونگذاران در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به تعمیق روزافزون روابط ایران با چین و روسیه یادآور شدند که ارتباط این سه کشور مشکل ایالات متحده برای سال‌های پیش رو خواهد بود.

آنها در این نامه آورده‌اند که این اتحاد تقویت‌شده اعتماد به نفس ایران را تقویت و توانایی آنها را در به چالش کشیدن متحدان و منافع آمریکا بیشتر می‌کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43385
اخبار مرتبط

نظرات شما