ایران قیمت نفت خود را افزایش داد

یک خبرگزاری آمریکایی مدعی شد ایران قیمت نفت خود را ۱۵ سنت نسبت به ماه گذشته افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یک منبع صنعتی آگاه در روز دوشنبه ادعا کرد که ایران قیمت رسمی فروش (OSP) درجه نفت خام سبک ایران را برای خریداران آسیایی ۳.۱۵ دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین عمان/دبی (بازار نفت) برای ماه اوت تعیین کرده است.

قیمت ژوئن (ماه جاری) نسبت به ماه قبل ۱۵ سنت افزایش یافته است. جدول زیر قیمت نفت خام ماه اوت را برای آسیا به عنوان تفاوت با میانگین عمان/دبی نشان می‌دهد. تمامی قیمت‌ها به دلار آمریکا می‌باشد.

این درحالی است که پیش از این خبرگزاری بلومبرگ نیز اعلام کرده بود ایران بیشترین میزان نفت خام را در پنج سال گذشته صادر و ظهور مجدد خود را در صحنه ژئوپلیتیک تقویت کرده و با این کار خود در عین حال خطراتی را برای بازار شکننده جهانی نفت خام ایجاد می‌کند.

در همین حال طی هفته‌های گذشته مقامات ایران از پیوستن آلمان به جمع مشتریان نفتی ایران خبر داده بودند. علی ماجدی، معاون وزیر پیشین نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی گفت: قاعدتا مذاکرات برجام در صادرات نفت ایران به یک کشور اروپایی مثل آلمان بی‌تاثیر نبوده است. ما می‌توانیم صادرات نفت به این کشور را افزایش دهیم، اما به شرطی که تحریم نباشیم.

قیمت نفت ایران



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43905
اخبار مرتبط

نظرات شما