اطلاعات ملی آمریکا اذعان کرد:

ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست

یک نهاد اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اذعان کرد طبق داده‌ها و اطلاعات به دست آمده ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نهاد اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی اذعان کرد پس از ارزیابی‌های انجام شده آمریکا به این نتیجه رسیده که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس، این گزارش در حالی بامداد امروز سه شنبه از سوی نهاد اطلاعاتی آمریکا منتشر شد که مقامات آمریکایی بار‌ها علی رغم تاکید مقامات کشورمان به عدم تمایل تهران به دستیابی به سلاح‌های اتمی اتهامات خود نسبت به کشورمان را تکرار کردند.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر مجددا ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت که «اسرائیل مصمم به جلوگیری از گسترش سلاح هسته‌ای ایران است!»

در بخشی از گزارش طبقه بندی نشده دو صفحه‌ای دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا ضمن تاکید دوباره بر اینکه ایران در حال حاضر فعالیت‌های کلیدی توسعه سلاح‌های هسته‌ای را که برای تولید یک بمب هسته‌ای قابل آزمایش لازم است، انجام نمی‌دهد، آمده است: اما تهران همچنان فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای خود را دنبال می‌کند.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش خود مدعی شده است که ایران همچنان به نقض مفاد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در مورد غنی‌سازی اورانیوم که با قدرت‌های جهانی بر سر آن توافق کرده بود، ادامه می‌دهد.

این نهاد اطلاعاتی آمریکا در گزارش تازه خود با طرح این ادعا که ایران به افزایش اندازه و سطح غنی‌سازی ذخایر اورانیوم خود فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد، مدعی شد: این کشور همچنان از محدودیت‌های در نظر گرفته شده در توافق برجام در بحث تحقیق و توسعه سانتریفیوژ‌های پیشرفته فراتر می‌رود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43700
اخبار مرتبط

نظرات شما