سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم:

ثبت‌نام تسهیلات وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیونی در قم آغاز شد

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم شرایط و نحوه اخذ تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون‌تومانی در قم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  مهران اسدی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعطای این تسهیلات ضمن کمک به مستأجرین و تأمین ودیعه مسکن آغاز و مرحله جدید ثبت‌نام آن نیز به‌تازگی به استان‌ها ابلاغ شده است.

 سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات وام ۱۵۰ میلیونی ودیعه مسکن ابتدا می‌بایست در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه نام‌نویسی و مراحل و روند ثبت‌نام را طی کرده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

 اسدی ابراز داشت: متقاضیان بایستی از اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری و حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه دارا باشند.

 وی عنوان داشت: درخواست‌کننده و همسر وی متعهد هستند که در زمان ثبت‌نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی بوده و در صورت احراز مالکیت آنان شود از فرایند پرداخت تسهیلات حذف می‌شوند.

 اسدی با اشاره به اینکه متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد، گفت: این وام در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات حداکثر ۵ساله خواهد بود، توضیح داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

 سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجرین کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان‌ها مانند شهر قم ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/47794
اخبار مرتبط

نظرات شما