معاون جهاد کشاورزی قم:  

 افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی مرغ‌گوشتی در قم  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: جوجه‌ریزی مرغ گوشتی طی ۶ماهه دوم سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» منصور دیان اردستانی افزود: این رشد جوجه‌ریزی که افزایش عرضه گوشت مرغ به بازار قم را در پی داشته و دارد با همراهی مرغداران و تشکل‌های طیور استان محقق شد و سازمان جهاد کشاورزی این روند رشد تولید را باقدرت بیشتر ادامه خواهد داد.

 وی افزود: در همین خصوص در ۶ماهه دوم سال جاری ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مرغ گوشتی استان انجام شد، درحالی‌که سال گذشته در زمان مشابه این رقم پنج میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بود.

 وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی صورت‌گرفته، برای افزایش ظرفیت مرغداری‌های مرغ گوشتی در استان قم تدابیر لازم اندیشیده شده است و سازمان جهاد کشاورزی قم دراین‌رابطه از سرمایه‌گذاران با تسهیل فرایند صدور مجوز، اختصاص زمین و اعتبارات بانکی حمایت می‌کند.

 گفتنی است جلسه‌های مرتبط با موضوع امنیت غذایی با حضور مسئولان دستگاه‌های متولی به‌صورت منظم و مستمر در سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار و در آن آخرین وضعیت تولید و تأمین گوشت مرغ برای پاسخ به نیاز بازار استان رصد می‌شود.

 بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

 به‌طورکلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

 بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48040
اخبار مرتبط

نظرات شما