مدیرکل صمت قم:

۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود است  

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آخرین پایش صورت‌گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود است که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اکبر ابدالی اظهار کرد: اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

 وی افزود: در همین رابطه از ابتدای سال جاری تا اسفندماه، چهارهزار و ۵۰۴ پروانه صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی و نیز در حوزه توزیعی و خدماتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال در قم صادر شد که فرصت اشتغال‌زایی برای ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر را به وجود آورد.

 وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم برای حمایت از اصناف، پرداخت تسهیلات در قالب‌های مختلف به فعالان صنفی استان را دنبال می‌کند که در همین رابطه طی مدت یاد شده ۵۷۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 ابدالی گفت: همچنین برگزاری انتخابات صنفی بر اساس زمان‌بندی قانونی و قیمت‌گذاری کالاها بر اساس دستورالعمل‌های موجود از جمله برنامه‌های مهمی است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در این بخش با همکاری اتاق اصناف استان آن را دنبال می‌کند.

 گفتنی است نظارت بر عملکرد اصناف موضوع مهم دیگری است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری اتاق اصناف استان با جدیت آن را پیگیری می‌کند و قشرهای مختلف مردم نیز می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه فعالیت اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا موضوع موردنظر توسط بازرسان بررسی شود.

 به‌طورکلی اصناف فعال در قم، تعامل مثبت و همکاری بسیار خوبی با مدیران بخش‌های اجرایی استان برای مدیریت هرچه بهتر بازار و تأمین نیازهای مردم دارند و بارها در مناسبت‌های مختلف این موضوع به اثبات رسیده است.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48045
اخبار مرتبط

نظرات شما