مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم خبر داد:

آموزش فنی و حرفه‌ای به زندانیان در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۵۲ هزار و ۸۴۶ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در این استان به علاقه‌مندان ارائه شد که ۸۰ هزار و ۲۹۸ نفرساعت مربوط به زندانیان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمود عرب به مناسبت هفته ملی مهارت، افزود: این آموزش‌ها به سه هزار و ۵۱۴ نفر دوره در ۴۵۰ دوره آموزشی و ۲۱۸ حرفه آموزشی ارائه شده است.
وی اضافه کرد: چهارهزار و ۲۸۴ نفرساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، ۱۲ هزار و پنج نفرساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۹ هزار و ۲۷۲ نفرساعت مربوط به دانش‌آموزان و ۱۴ هزار و ۱۴۱ نفرساعت مربوط به دانشجویان، ۳۹ هزار و ۹۷ نفرساعت مربوط به زنان خانه‌دار و چهارهزار و ۴۸۵ نفرساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار است.
وی ادامه داد: ۸۰ هزار و ۲۹۸ نفرساعت مربوط به زندانیان، ۲۲ هزار و ۹۲۲ نفرساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲۱ هزار و ۸۱۵ نفرساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۴ هزار و ۱۱۰ نفرساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۳۵ هزار و ۹۰۵ نفرساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۸ هزار و ۸۴۹ نفرساعت مربوط به عشایر است.
به گفته عرب، سه هزار و ۲۹۴ نفرساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۱۶۱ هزار و ۵۰ نفرساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی و ۱۱ هزار و ۳۲۰ نفرساعت مربوط به معتادان بهبودیافته است.
وی خاطرنشان کرد: به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه از گروه‌های هدف خاص این اداره کل، دانشجویان هستند، گفت: برای دانشجویان این زمینه وجود دارد تا در قالب طرحی موسوم به کهاد در کنار رشته تحصیلی خود، یک‌رشته مهارتی مرتبط یا غیرمرتبط آموزش ببینند تا فاصله بین دانش و نیاز بازار را کمتر کند.
عرب بیان کرد: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.
وی توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن را مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد.
وی با اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، خاطرنشان کرد: ویژگی این آموزش‌ها، پرورش کارآفرین است؛ به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد می‌نمایند.
از یکم تا ششم مردادماه هفته ملی مهارت نام‌گذاری شده است.




انتهای خبر /


http://qomefarda.ir/49789
اخبار مرتبط

نظرات شما