فالح الفیاض: الحشد الشعبی ضامن امنیت عراق خواهد بود

رئیس الحشدالشعبی عراق تاکید کرد که این سازمان به عنوان ضامن واقعی امنیت و ثبات عراق و پشتیبان نیرو‌های امنیتی کشور باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل  از  المیادین، فالح الفیاض، رئیس الحشدالشعبی عراق در سالگرد آزاد سازی موصل با بیان اینکه موصل دروازه پیروزی و آزادسازی خاک عراق از اشغال تروریست هاست، تاکید کرد که الحشدالشعبی به عنوان ضامن واقعی برای امنیت و ثبات عراق و پشتیبان نیرو‌های امنیتی کشور باقی خواهد ماند.

فالح الفیاض گفت: عراقی‌ها با آزادسازی موصل دشمنان را نابود کردند و هیمنه شان را درهم شکستند و آن‌ها را پراکنده ساختند، با اینکه که قدرت‌های شرور روی محال بودن پیروزی در چنین نبردی شرط بندی کرده بودند.

او تصریح کرد: موصل دروازه‌ای برای هرگونه پیروزی بعدی و نهایی و پاکسازی عراق بود.

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق افزود: الحشدالشعبی ضامن واقعی امنیت و ثبات عراق و پشتیبان ارتش و نیرو‌های امنیتی کشور باقی خواهد ماند.

عراقی‌ها روز شنبه چهارمین سالگرد آزادسازی شهر موصل از لوث عناصر مسلح گروه تروریستی داعش را جشن گرفتند.

الحشدالشعبی یا نیرو‌های بسیج مردمی عراق در سال ۲۰۱۴ و پس از افتادن موصل در ۵ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی به دستِ نیرو‌های داعش در واکنش به فتوای مراجع عراق به‌ویژه فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی، این نیرو تشکیل شد. هدف این نیرو‌ها کمک به ارتش و نیرو‌های امنیتی عراق برای پاسداری از مکان‌های مذهبی و نیز مقابله با حملات گروه‌های تروریستی است.

الحشدالشعبی به نیرو‌های مردمی عراق گفته می‌شود که در کنار ارتش این کشور قرار دارند و با هدف مبارزه علیه داعش سازمان دهی شدند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27411
اخبار مرتبط

نظرات شما