موافقت آمریکا و ۳۰ کشور دیگر برای آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری

آژانس بین‌المللی انرژی از موافقت ۳۱ کشور برای آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آژانس بین‌المللی انرژی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا و ۳۰ کشور دیگر عضو این نهاد با آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری خود موافقت کردند.

«جنیفر گرانهولم» وزیر انرژی آمریکا، امروز (سه‌شنبه) بیانیه‌ای را پس از نشست اضطراری کشور‌های عضو آژانس بین المللی انرژی (IEA) در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین منتشر کرد، و مدعی شد: «امروز من ریاست جلسه اضطراری وزیران آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) را بر عهده داشتم که ۵۰ سال پیش از سوی آمریکا و متحدانش تاسیس شد. در نشست امروز آمریکا و ۳۰ کشور عضو دیگر توافق کردند که به طور جمعی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد کنند. این تصمیم نشان دهنده تعهد مشترک ما برای رسیدگی به اختلالات قابل توجه بازار و عرضه مربوط به حمله روسیه به اوکراین است.»

او در ادامه با بیان آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، اجازه داده است تا وی تعهد اولیه‌ای را به نمایندگی از آمریکا مبنی بر آزادسازی ۳۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت در نشست امروز ارائه کند، مدعی شد: «ما آماده هستیم تا در صورت اقتضای شرایط، اقدامات بیشتری انجام دهیم. ما به پیشبردِ تلاش‌های مداوم برای تسریع در تغییر منابع انرژی اروپا از روسیه، و همچنین ایمن‌سازی جهان از تلاش‌های پوتین برای تسلیح کردن منابع انرژی ادامه خواهیم داد. آمریکا معتقد است که سرمایه‌گذاری در انرژی پاک بهترین راه برای کاهش وابستگی داخلی و بین‌المللی به نفت و گاز روسیه است. فناوری‌های انرژی پاک امروزه در دسترس و مقرون به صرفه هستند و مطمئن‌ترین مسیر را به سوی جهانی ارائه می‌دهند که در آن عرضه انرژی نمی‌تواند به عنوان ابزاری برای اجبار سیاسی یا تهدیدی برای امنیت ملی مورد استفاده قرار گیرد و خانواده‌ها و مشاغل از قیمت‌ها و بازار‌های بی‌ثبات محافظت می‌شوند. ما همچنان به حمایت از اهداف بلندپروازانه بین‌المللی انرژی پاک و اقدامات کوتاه‌مدت ادامه خواهیم داد.»

پنج‌شنبه هفته گذشته تنش میان روسیه و اوکراین افزایش یافت و در این میان مداخله‌های غرب و به طور خاص آمریکا به بدتر کردن شرایط کمک کرده است. اندکی پیش نیز شرکت سوئیسی حامی پروژه خط لوله‌گازی نورداستریم ۲ با بیان آنکه ورشکسته شده است، از اخراج کارمندانش خبر داد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31935
اخبار مرتبط

نظرات شما