انتقاد بایدن از شرکت‌های نفتی به علت تولید نکردن نفت بیشتر

رئیس جمهور آمریکا از غول‌های بزرگ صنعت نفت این کشور خواست تولید نفت خام خود را برای کاهش بهای سوخت افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت: «اکسون (شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا) این سه ماهه بیشتر از خدا پول درآورده است» و بار دیگر از این غول نفتی آمریکا بابت تولید نکردن نفت بیشتر که می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود، صرفا به این خاطر که سود بیشتری به جیب بزند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه سخنرانی در مورد تورم در لس آنجلس در کالیفرنیا، خاطر نشان کرد: «می خواهم چیزی در مورد شرکت‌های نفتی بگویم. ما ۹۰۰۰ مجوز حفاری داریم. آن‌ها حفاری نمی‌کنند. چرا آن‌ها حفاری نمی‌کنند؟ به این علت که با تولید نکردن بیشتر، پول بیشتری در بیاورند.»

وی افزود: «از سوی دیگر آن‌ها سهام خود را دوباره می‌خرند، اقدامی که رک و پوست کنده باید مشمول مالیات شود، و هیچ سرمایه گذاری جدیدی نمی‌کنند.»

جو بایدن قبلا نیز به شرکت‌های نفتی تاخته بود. او آن‌ها را متهم می‌کند که به جای سرمایه گذاری در تولید، فقط به فکر ثروت اندوزی به ضرر مصرف کنندگان هستند. رئیس جمهور آمریکا گفت: «هیچ چیز تغییر نکرده است و آن‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند.»

وی افزود: «من همیشه فکر کردم که جمهوری خواهان موافق سرمایه گذاری هستند. اکسون، سرمایه گذاری را شروع و مالیات خود را پرداخت کنید.»

شرکت اکسون موبیل اعلام کرد، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به علت شرایط بد جوی، عملیات تعمیر و نگهد اری و توقف فعالیت‌ها نفت و گاز کمتری تولید کرده است.

اما این شرکت با وجود هزینه سنگینی که خروج از روسیه برای آن به همراه داشت، از افزایش قیمت نفت برای دو برابر کردن سود خالص خود بهره برد.

گفتنی است افزایش تورم در آمریکا و کاهش شدید ارزش سهام سبب کاهش سرمایه گذاری در این کشور شده است. نرخ تورم در این کشور به ۸.۶ درصد یعنی به بالاترین حد خود در ۴۱ سال اخیر رسیده است. این سریعترین میزان رشد تورم از سال ۱۹۸۱ میلادی محسوب می شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34121
اخبار مرتبط

نظرات شما