اوکراین دست داشتن در انفجار کریمه را رسما رد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یک مشاور وزارت دفاع اوکراین در مصاحبه با شبکه الجزیره دست داشتن اوکراین در انفجار روز گذشته در پل کریمه در تنگه کرچ را رد کرده است.

«سرگئی کوزان» مدعی شده است، اوکراین ربطی به بمبگذاری در پل کریمه ندارد.

وی در ادامه مدعی شده است که مسکو می‌خواهد کی‌یف را در این انفجار متهم کند چرا که در داخل کرملین اختلافات و درگیریهایی وجود دارد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که روز شنبه یک مقام ارشد اوکراینی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز، گزارش‌های روسیه مبنی بر این که کی‌یف پشت انفجار و آتش‌سوزی در پل کریمه بوده را تایید کرده بود. روزنامه نیویورک تایمز اسم این فرد را در گزارش خود ذکر نکرده بود.

«الکساندر موتوزیانک» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین نیز در این زمینه گفته، هیچ بیانیه رسمی که کی‌یف در پشت حمله به پل کریمه بوده از سوی ما منتشر نشده است. وی در عین حال اتهام تروریسم دولتی مسکو به کی‌یف را مضحک خوانده است.

رد دست داشتن اوکراین در انفجار کریمه پس از آن مطرح می‌شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر یک شنبه با اشاره به این حادثه، اوکراین را به تروریسم دولتی متهم کرده است.

رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که سرویس ویژه اوکراین عامل طراحی و اجرای عملیات تروریستی انفجار پل کریمه بوده است.

وی که این سخنان را پس از دیدار با «الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقات روسیه مطرح می‌کرد، افزود: «همانطور که شما گزارش دادید، تردیدی وجود ندارد که این اقدامی تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های مهم غیرنظامی روسیه بوده است».

بامداد شنبه بود که وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن خبرساز شد. با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37032
اخبار مرتبط

نظرات شما