رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قم خبر داد؛

ارسال ۱۳۰ اثر به رویداد ملی ایده‌های فن‌آورانه کشاورزی قم

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم از ارسال ۱۳۰ اثر به رویداد ملی فن‌آورانه کشاورزی استان قم خبر داد.

مسعود ترابی رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در  راستای دانش بنیان کردن کشاورزی ارتباط با مراکز دانشگاهی و فارغ التحصیلان را جز برنامه‌های سازمان در نظر گرفتیم زیرا ایده‌های این افراد می‌تواند در توسعه کشاورزی استان مؤثر باشد.

وی گفت : به همین منظور فراخوان اولین رویداد ملی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش بنیان را برگزار کردیم در این فراخوان ۹۰ ایده ناب از فارغ‌التحصیلان لیسانس تا فوق دکترا
 و ۴۰ ایده دانش آموزان جذب شد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و آموزش سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: داوری اولیه آثار انجام و حدود ۳۰ ایده انتخاب شده و روز یکشنبه داوری نهایی در حضور کارشناسان و کشاورزان نمونه انجام می‌شود و در نهایت روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه مراسم اختتامیه برگزار و از  ۳ ایده برگزیده  تجلیل به عمل خواهد آمد.

ترابی افزود: البته صاحبان این ۳۰ ایده به پارک علم فناوری، دهکده فن‌آوری کشاورزی و مرکز رشد کشاورزی معرفی و جذب می‌شوند.

وی افزود: برای توسعه کیفی نیاز به ایده داریم
و شرکت‌های دانش بنیان باید افزایش پیدا کند و راه افزایش این شرکت ها برگزاری رویدادهای فن‌آورانه است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قم عنوان داشت: این رویداد  ملی در استان‌های که سازو کار دانش بنیان داشتند برگزار شده که حدود ۱۳ استان است و این یک موفقیت بزرگ برای استان قم است که به چنین مهمی دست یافته است.

ترابی ادامه داد: در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ همه ایده‌های برگزیده استان‌ها به مرحله کشور راه یافته و داوری می‌شود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/40541
اخبار مرتبط

نظرات شما